در سال ۲۰۱۲، مقامات ایالت چیاپاس در جنوب مکزیک وارد غاری تاریک شدند و با منظره‌ای وحشتناک روبرو شدند: حدود ۱۵۰ جمجمه روی زمین پراکنده بودند که همگی با دندان‌های شکسته و تکه‌های استخوان خرد شده بودند.

عکس ترسناک جمجمه‌هایی که قرن‌ها خاموش بودند!

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: در ابتدا تصور می‌شد که جمجمه‌های پیدا شده، بقایای قتل‌های گروهی باشد، ده‌ها جمجمه که در غاری در جنوب مکزیک پیدا شده‌اند، اکنون گمان می‌رود که مربوط به قتل‌های قربانی بیش از ۱۰۰۰ سال پیش باشد.

گمان می‌رود جمجمه‌های انسانی که در غاری در شهر کاریزال، در شهرداری فرونترا کومالپا پیدا شده، متعلق به افرادی باشد که بین سال‌های ۹۰۰ تا ۱۲۰۰ پس از میلاد قربانی شده‌اند.

در سال ۲۰۱۲، مقامات ایالت چیاپاس در جنوب مکزیک وارد غاری تاریک شدند و با منظره‌ای وحشتناک روبرو شدند: حدود ۱۵۰ جمجمه روی زمین پراکنده بودند که همگی با دندان‌های شکسته و تکه‌های استخوان خرد شده بودند.

پلیس تحقیقاتی را آغاز کرد و بر این باور بود که این صحنه جنایت مهاجرانی است که در نزدیکی مرز با گواتمالا کشته شده‌اند، جایی که خشونت گروهی در آن امری عادی است.

در واقع صحنه جنایت بود. ولی مربوط به سال‌های اخیر نبود.

هفته گذشته، ۱۰ سال پس از کشف، مقامات در بیانیه‌ای گفتند که آنها تشخیص داده‌اند که جمجمه‌ها مربوط به قتل‌های بین سال‌های ۹۰۰ تا ۱۲۰۰ پس از میلاد است.

محققان موسسه ملی مردم شناسی و تاریخ با تجزیه و تحلیل علائم روی استخوان‌ها متوجه شدند که این مرگ‌ها قرن‌ها پیش اتفاق افتاده است. آقای مونتس دی پاز گفت، چنین علائمی تنها پس از سپری شدن "زمان بسیار زیاد" ظاهر می‌شوند.

آقای مونتس دی پاز گفت، محققان دریافتند که قربانیان سر بریده شده بودند، بیشتر استخوان‌ها از قربانیان زن بودند و همه آنها فاقد دندان بودند، اگرچه مشخص نیست که آیا قبل از مرگ کشیده شده بودند یا بعد از مرگ.

محققان همچنین بقایای اسکلتی سه نوزاد را پیدا کردند.

محرابی برای پرستش خدایان که شبیه یک قفسه غنائم امروزی است، با جمجمه‌هایی که روی چوب‌های چوبی هم تراز قرار داده شده‌اندشیوه‌های مشابهی در تمدن‌های مایا، آزتک و دیگر تمدن‌های مزوامریکایی رایج بود.

بر اساس بیانیه‌ای از موسسه ملی مردم شناسی و تاریخ، محققان در غار همچنین چوب‌های چوبی هم تراز را پیدا کردند که نشانه دیگری از تزومپانتلی است.

در حالی که محققان هنوز مطالعه خود را به پایان نرسانده‌اند، آقای مونتز دپاز گفت که به احتمال زیاد چندین جامعه بین‌النهرین از این غار استفاده کرده‌اند. دو ورودی آن به قدری شیب دار بود که محققان برای ورود مجبور شدند از نردبان استفاده کنند.

اگر مردم در آینده از چنین سایت‌هایی بازدید کنند و جمجمه‌هایی ببینند، نباید چیزی را لمس کنند یا بردارند. در غیر این صورت، آنها می‌توانند بر یکپارچگی باستان شناسی سایت تأثیر بگذارند. او گفت افرادی که در سال ۲۰۱۲ جمجمه‌ها را در چیاپاس پیدا کردند به طور تصادفی برخی از استخوان‌ها را لمس کردند. او گفت: "با این کار شما روی تاریخ تاثیر می‌گذارید و بسیاری از اطلاعات از بین می‌رود."

با این حال، او معتقد بود که پس از تجزیه و تحلیل بیشتر، داستان جمجمه‌ها به زودی به طور کامل بیان می‌شود.

کد خبرنگار: ۲۱
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    0 0
    قطعا مال کمتر از200 ساله

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید