کارشناسان عقیده دارند که محرک‌های بورس فعال شده و احتمالا این بازار در بلند مدت سودده باشد.

پیش‌بینی بورس برای فردا سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ / شاخص با سرعت بیشتری رشد می‌کند

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، بورس امروز با رشد هزار و ۸۲۰ واحدی به سطح یک میلیون و ۵۸۳ واحدی رسید. بورس چند روزی است که روند صعودی به خود گرفته و کارشناسان عقیده دارند که این روند تا پایان هفته ادامه‌دارد.

امیر ندیری، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: روند بورس صعودی است و سهامداران نباید در بلندمدت نگران باشند. در حال حاضر چند محرک در بازار وجود دارد که شامل بحث برجام، قیمت دلار، قیمت کامودیتی‌ها و آزادسازی ارز ۴۲۰۰ می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: مذاکرات برجام یکی از مهم‌ترین و قوی‌ترین محرک‌های بازار سرمایه است و در بلندمدت تاثیر بسزایی بر روی روند معاملات دارد. از سوی دیگر قیمت کامودیتی‌ها رو به افزایش است و احتمالا در بلند مدت تثبیت شود.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح می‌کند: آزادسازی ارز ۴۲۰۰ تومانی که طی هفته اخیر انجام شد توانست، یک سیگنال قوی برای رشد کلیت بورس باشد. مولفه بعدی خبر واگذاری سهام خودرویی است که احتمالا هفته آتی شاخص را سبزپوش کند.

این کارشناسان بورسی عقیده دارند که هر چه اخبار مثبت در بازار سرمایه بیشتر شود، شاخص کل با سرعت بیشتری رشد می‌کند.

ندیری با اشاره به منفی شدن برخی از سهام بازار می‌گوید: روزانه برخی از صنایع بورسی سرخ‌پوش می‌شود؛ علت این موضوع کاهش حجم ورود پول به بازار است و این نقدینگی باید صنعت به صنعت حرکت کند. یعنی سهامداران با توجه به اخبار مثبت روزانه صنایع خاص را خریداری می‌کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید