وزیر خارجه آلمان ابراز امیدواری کرد که در روزهای آتی بسته جدید تحریم های روسیه به تصویب خواهد رسید.

آلمان: تحریم های جدید علیه روسیه اعمال خواهد شد

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان اعلام کرد که بسته ششم تحریمی روسیه تا نهایی شدن تنها چند روز فاصله دارد.

وزیر خارجه آلمان که این روزها میزبان همتای خود در اتحادیه اروپاست، امروز دوشنبه اعلام کرد: اتحادیه اروپا برای دستیابی به توافق بر سر بسته ششم تحریم ها علیه روسیه به چند روز دیگر زمان نیاز دارد.

بائربوک گفت: به عنوان کشور آلمان می دانیم که این (تحریم نفتی) اقدام آسانی نیست. برخی مسائل همچنان باید حل شود و امروز این اتفاق نخواهد افتاد.

در حالیکه از زمان اعلام وضع بسته ششم تحریمی اروپا علیه روسیه مدتها می گذرد و اعضای این اتحادیه همچنان در دستیابی به اجماع نظر ناکام مانده اند، وزیر خارجه آلمان مدعی شد: من مطمئن هستم که در روزهای آینده به توافق دست خواهیم یافت!

کشورهای اتحادیه اروپا هنوز نتوانستند بر سر جدول زمانی بلندپروازانه پیش بینی شده توسط کمیسیون اروپا برای حذف تدریجی نفت خام روسیه ظرف ۶ ماه و تمام محصولات نفتی پالایش شده تا پایان سالجاری میلادی به توافقی دست یابند.

بروکسل از دو هفته پیش اعلام کرده در ادامه تحریم‌های خود علیه مسکو در پاسخ به عملیات ویژه نظامی در اوکراین، بسته ششمی را برنامه ریزی کرده است. با این حال اعضای این اتحادیه کماکان از دستیابی به توافق بر سر بسته جدید که گفته می‌شود تحریم‌های نفتی علیه روسیه را هم شامل خواهد شد، ناکام مانده اند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید