تحریم‌های سازمان ملل علیه طالبان افغانستان شامل ممنوعیت سفرهای بین‌المللی رهبران آن است اما شورای امنیت این ممنوعیت را سه سال قبل و بابت پیشبرد روند سازش در افغانستان تعلیق کرد.

بازبینی تحریم‌ها علیه طالبان در شورای امنیت سازمان ملل

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، پایگاه خبری هیل اعلام کرد، شورای امنیت سازمان ملل در ژوئن سال جاری میلادی تحریم‌ها علیه طالبان افغانستان را مورد بازبینی قرار می‌دهد.

پایگاه خبری هیل همچنین اعلام کرد، تحریم‌های سازمان ملل علیه طالبان افغانستان در سال‌های گذشته شامل ممنوعیت سفرهای بین‌المللی رهبران آن است اما شورای امنیت این ممنوعیت را سه سال قبل و بابت پیشبرد روند سازش در افغانستان تعلیق کرد.

تحلیلگران بر این باورند که آمریکا تحریم‌هایی را علیه این گروه وضع نمی‌کند اما هنوز این احتمال وجود دارد.

یکی از تحلیلگران سیاسی گفته است: آمریکا از این تحریم‌ها به عنوان اهرم استفاده می‌کند اما احتمال تعلیق آن هم وجود دارد چون ایالات متحده هنوز به یافتن یک راه حل دیپلماتیک برای افغانستان امیدوار است و سفر کردن رهبران طالبان افغانستان هم برای این مساله مهم است.

پایگاه خبری هیل همچنین گزارش کرد، رهبران طالبان افغانستان از آزادی سفر خود برای امضای قراردادها و معاملاتی جداگانه با روسیه،‌ چین و سایر کشورهای همسایه و تقویت دولت خود بهره می‌برند و در ضمن از گفت‌وگو و مذاکره با مقام‌های دولت منتخب افغانستان هم طفره می‌روند.

یکی دیگر از تحلیلگران سیاسی نیز گفت: یک نشست کلی در شورای امنیت سازمان ملل برگزار می‌شود و اعضای شورا با یکدیگر دیدار می‌کنند.

طالبان افغانستان تاکنون درباره آن اظهارنظری نکرده است.

بر اساس قطعنامه ۱۹۹۸ شورای امنیت سازمان ملل ممنوعیت سفر علیه رهبران طالبان افغانستان در کنار تحریم‌های مالی و ممنوعیت تسلیحاتی قرار گرفته است. اما شورای امنیت در آوریل ۲۰۱۹ ممنوعیت سفر را علیه رهبران ارشد این گروه لغو کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید