معاون وزیر جهاد کشاورزی برنامه‌های این وزارتخانه را برای حمایت از واحدهای تولیدی بزرگ، متوسط و کوچک تشریح کرد و گفت:محاسبه قیمت ۴ کالای اساسی، براساس نرخ آزاد نهاده های دامی بوده است.

یارانه جدید دولت برای واحدهای تولیدی | وام ۲۰۰ میلیونی با نرخ ۱۸ درصد + نحوه دریافت

به گزارش سلام نو، محمد قربانی، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی درباره نحوه حمایت دولت از واحدهای تولیدی و تأمین نقدینگی این واحدها بعد از آزادسازی قیمت‌ها گفت: دولت و مجموعه وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت از واحدهای تولیدی دو شیوه را در دستور کار قرار دادند که شیوه اول حمایت و تأمین نقدینگی این واحدهاست و شیوه دوم حمایت در زمینه خرید و جمع آوری مازاد احتمالی محصولات تولیدی از جمله شیر، مرغ و تخم مرغ است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در شیوه اول دو خط اعتباری تعریف شده است، اظهار داشت: خط اعتباری اول یک خط اعتباری بزرگ است که برای وارد کنندگان نهاده‌های دامی، صنایع لبنی و کارخانجات تصفیه روغن تعریف شده است.

وی درباره سقف اعتبارات قابل دریافت در این خط اعتباری، افزود: به میزانی که این واحدها نیاز داشته باشند برای آنها تأمین اعتبار انجام می‌شود. ضمن اینکه فهرست آنها به هشت بانک تأمین کننده این اعتبارات ارسال شده است.

قربانی گفت: این اعتبارات با نرخ ۱۸ درصد محاسبه می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره خط اعتباری دوم نیز توضیح داد: این خط اعتباری برای واحدهای تولیدی خرد و متوسط در نظر گرفته شده و واحدهای تولیدی اعم از صنعتی، روستایی، عشایر و واحدهای تولیدی طیور را تحت پوشش قرار می‌دهد و مکانیزم آن به این شکل است که واحدهای کوچک اعم از واحدهای خرد عشایری‌ها و روستایی‌ها تسهیلات را به صورت یارانه و با نرخ کمتر از ۱۸ درصد دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه سقف این تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومان است، ادامه داد: واحدهای تولیدی بزرگ‌تر این تسهیلات را با نرخ ۱۸ درصد دریافت می‌کنند.

قربانی با تأکید بر اینکه تداوم و پایداری تولید برای وزارت جهاد کشاورزی بسیار مهم است، تصریح کرد: در این راستا سیاستی اتخاذ شده که اگر مازاد احتمالی در محصولات تولید شده ایجاد شود، شرکت پشتیبانی امور دام و سازمان مرکزی تعاون روستایی این محصولات مازاد را جمع آوری خواهد کرد.

وی ادامه داد: شرکت پشتیبانی امور دام، مرغ و تخم مرغ مازاد را جمع آوری می‌کند و از این محصولات هم به عنوان ذخایر استراتژیک و هم برای صادرات استفاده خواهد کرد. همچنین سازمان مرکزی تعاون روستایی شیر مازاد تولید کنندگان را خریداری و تبدیل به شیرخشک و ذخیره سازی می‌کند.

قیمت ۴ کالای اساسی مجدداً تغییر نمی‌کند | محاسبه قیمت براساس نرخ آزاد نهاده‌های دامی بود

معاون وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود درباره اینکه گفته می‌شود قیمت‌های تصویب شده برای چهار قلم کالای اساسی بدون در نظر گرفتن نرخ جدید نهاده‌های دامی است، چرا که قیمت نهاده‌ها بعد از اعلام نرخ‌های مذکور تعیین و ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: چنین مسئله‌ای به هیچ عنوان صحت ندارد.

قربانی توضیح داد: زمانی که قیمت چهار کالای اساسی را در صحن تعیین کردیم با احتساب نرخ نهاده‌های دامی به صورت آزاد بوده است و دلیل اینکه قیمت نهاده‌های دامی با وقفه اعلام شد این بود که به بازار شوک وارد نشود. بنابراین هیچ گونه افزایش قیمت دیگری در این کالاها نخواهیم داشت.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید