۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
کد خبر: 55357433

فریبرز کریمی زند مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا اظهار داشت: کمبود شکر درکشور نداریم بلکه مشکل در مدیریت توزیع است؛ به همین دلیل در یک شهر با کاهش عرضه و در شهری با فراوانی مواجه هستیم.

قیمت شکر به ۳۰ هزار تومان رسید!

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، با وجود افزایش قیمت شکر از ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان به ۱۸ هزار تومان درب کارخانه، این محصول بر اساس گزارش های میدانی ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و با کاهش عرضه این محصول مواجه هستیم.

قیمت شکر در روزهای اخیر افزایش یافته و در برخی از شهر ها با کاهش عرضه این محصول مواجه هستیم.

 در حالی که قیمت مصوب هر کیلوگرم شکر درب کارخانه از ۱۳.۲ هزار تومان به ۱۸ هزار تومان افزایش یافته است اما این محصول در بازار با قیمت‌های بالایی به فروش می‌رسد به طوری که بر اساس گزارش های میدانی برای خرید یک کیلوگرم شکر باید ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان پرداخت کرد.

این در حالی است که تعیین قیمت ۱۸ هزار تومانی شکر و افزایش قیمت این محصول، واردات آن را نیز برای تجار به صرفه می‌کند؛ بر این اساس در آینده  شاهد افزایش واردات و تنظیم بازار  خواهیم بود.

شکر هست، مدیریت توزیع نیست 

فریبرز کریمی زند مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: کمبود شکر درکشور نداریم بلکه مشکل در مدیریت توزیع است؛ به همین دلیل در یک شهر با کاهش عرضه و در شهری با فراوانی مواجه هستیم.

وی افزود: فصل تولید شکر چغندری تمام شده است و شکرهایی که در بازار عرضه می شود از محل تولید نیشکر و بخشی نیز شکر چغندری پاییزه در جنوب کشور است که باید این محصولات در کل کشور توزیع شود.

زند اظهار داشت: دولت نیز واردات شکر دارد که برای تنظیم بازار، اقدام به توزیع این محصول می‌کند.

افزایش انگیزه واردات شکر

وی گفت: با بالا رفتن نرخ مصوب شکر به هرکیلوگرم ۱۸ هزار تومان، این محصول نرخ خود را به نرخ  شکر وارداتی نزدیک کرده است به طوری که تجار می‌توانند با در نظر گرفتن ۱۰ درصد سود این محصول را به قیمت ۱۹ تا ۲۰ هزار تومان عرضه کنند و به نظر می رسد با این اقدام  برخی تجار بخش خصوصی به ویژه صنایع شیرینی و شکلات اقدام به واردات کنند.  

موجودی شکر کارخانجات در اختیار دولت قرار داده شد

علیرضا اشرف رئیس انجمن صنایع قند و شکر ایران نیز در گفتگو با خبرنگار اقتصای خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: اعضای تولید کننده انجمن از اول مهر ماه تا پایان اسفند ماه اقدام به تولید شکر می‌کنند و طبق دستور دولت، محصول خود را ضمن تولید به فروش می‌رسانند. 

وی افزود: در الباقی ایام سال برای تنظیم بازار شکر، دولت از محل ذخایر استراتژیک و مجوز های واردات شکر خام، اقدام به تامین نیاز بازار و تنظیم بازار می کند؛ هر زمانی ستاد تنظیم بازار مجوزهای واردات را به موقع انجام دهد و واردات سر موقع انجام شود، بازار نیز تعادل دارد.

رئیس انجمن صنایع قند و شکر ایران ادامه داد: انجمن از طریق مکاتبات متعدد، موجودی انبارهای کارخانجات تولید کننده شکر و نیاز به واردات را به دولت اعلام کرده است و بخش حاکمیتی برای تنظیم بازار این محصول اقدام می کند.

وی افزود: اعضای انجمن، تنها تولید کننده شکر هستند و در اینکه نظام تنظیم بازار به درستی عمل می کند یا خیر  نقشی ندارند. تنها در یک مقطعی در سال های قبل مسئولیت تنظیم بازار به انجمن سپرده شده بود.

بنابراین  گزارش حجت براتعلی مدیرکل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران روز گذشته از توزیع۶۰ هزار تن شکر در کشور با هدف حفظ آرامش بازار و ثبات قیمت‌ها خبر داد.

کد خبرنگار: ۱۴
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید