چرا واردات فلان محصول باید در تیول فلان فرد باشد؟ چرا هرکس بخواهد به واردات فلان محصول بپردازد، پشت سدِ فلان اسم و فلان شخص، گیر می‌کند؟ نمی‌خواهیم هیچ‌کس ضرر کند، نه سایپا و نه هیچ‌کس دیگر.

آقای سایپا! راضی به ضرر شما نیستیم / کلا جمع کنید تا بیشتر ضرر نکنید

به گزارش سلام نو، روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:شیدایی، عضو هیئت ‌مدیره سایپا گفته که در ۳ سال گذشته قیمت نهاده‌های تولید خودرو ۷ برابر شده اما قیمت خودرو ۳ برابر شده است. الآن تولید هر خودرو به‌طور متوسط ۷۰ میلیون تومان برای سایپا زیان دارد. جمع‌بندی هم کرده است این مقام خودروساز که شکاف قیمت فروش و قیمت تمام شده باعث شده که ضرر تلفیقی سایپا ۵۸ هزار میلیارد تومان شود.

راضی به ضررتان نیستیم. کلا جمع کنید تا بیشتر ضرر نکنید در این بازار انحصاری و بی‌رقیب.

حالا که ارز را "مردمی‌سازی! " کردید انحصار را بردارید و واردات را هم "مردمی‌سازی" کنید! انحصارشکن باشید آقای دولت! در مردمی‌سازی یارانه‌ها که خیلی از مردم حذف شدند، شاید در مردمی‌سازی‌های دیگر، همه به حقشان برسند.

اصلا چرا یک دفعه همه چیز را مردمی‌سازی نکنیم؟ حالا که تیغ جراحی دست دولت است و توانا به این مهم هم هستند، بیایند و انحصارها را بشکنند. بتِ اصلی که باید شکسته شود در همین میدان است. بتِ انحصار که بشکند، رقابت به وجود می‌آید و بازار خود را با عرصه نو چنان تنظیم کند که به واقع شاهد مردمی‌سازی ظرفیت‌های ملی باشیم.

چرا واردات فلان محصول باید در تیول فلان فرد باشد؟ چرا هرکس بخواهد به واردات فلان محصول بپردازد، پشت سدِ فلان اسم و فلان شخص، گیر می‌کند؟ نمی‌خواهیم هیچ‌کس ضرر کند، نه سایپا و نه هیچ‌کس دیگر. تا حالا هرچه ضرر کردند بس است. انحصارها را بشکنید. راه را باز کنید تا هرکس به فراخور توان خود در واردات بکوشد و با تلاش خود در این وادی سهمی از بازار داشته باشد. در صادرات هم انحصار نباشد. همه ایرانی هستیم برخی‌ها ایرانی‌تر نیستند که کلیدها را در جیب داشته باشند. انحصار را بردارید، حصارهای خود ساخته که فرو بریزد، بازار هم به ثبات می‌رسد و مردم هم فرصت می‌کنند طعم آرامش را بفهمند. دنیا از "مردمی‌سازی" اقتصاد ضرر نکرده، ما هم از فواید آن برخوردار خواهیم شد. مگر چه کم داریم از دنیا؟

کد خبرنگار: ۱۴
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید