یک وکیل پایه یک دادگستری نکات مهمی را که مالک و مستاجر باید پیش از امضای قرارداد اجاره خانه باید بدانند را تشریح کرد.

نکات مهمی که مالک و مستاجر زمان اجاره خانه باید بدانند! / فیلم

به گزارش سلام نو، محمد مهاجری وکیل پایه یک دادگستری اظهار کرد: با توجه به فصل گرما و لزوم راه‌اندازی وسایل سرمایشی مثل کولر، یکی از بحث‌هایی که ممکن است بین مالک و مستاجر ایجاد چالش کند، مسئله هزینه‌های این چنینی است.

وی اضافه کرد: بر اساس قانون بین مالک و مستاجر، اگر هزینه‌ها جزئی و برای بهبود استفاده مستاجران از وسایل خانه هستند باید از طرف خود مستاجر پرداخت شوند و بر عهده خود مستاجر است.

این وکیل پایه یک دادگستری خاطرنشان کرد: هزینه‌هایی چون تعویض پوشال کولر و مواردی از این دست که کم هزینه‌ هستند بر عهده مستاجر است اما مواردی چون هزینه تعویض قطعاتی دینام و ... که هزینه‌های بالاتری دارند بر عهده خود صاحبخانه است. 

مهاجری همچنین تصریح کرد: از آنجا که مستاجر از نظر حقوقی امین به شمار می‌رود و در حقوق گفته می‌شود که فرد امین مسئولیت ندارد مگر در مواردی که تقصیری متوجه او باشد و اگر دینام کولر توسط شخص دیگری به سرقت برود، هزینه بر عهده خود مالک است و مسئولیت خرید مجدد دینام کولر بر عهده صاحبخانه است.

وی در ادامه اضافه کرد: قید کردن مواردی چون تعمیر خرابی‌های وسایل مختلف مثل پکیج، کولر و ... که بر عهده چه کسی باشد اهمیتی ندارد و هر کدام قوانین مربوط به خود را دارد.

این وکیل پایه یک دادگستری یادآور شد: سرویس‌های سالیانه وسایلی مثل آبگرمکن، پکیج و ... بر عهده خود مستاجر است و لازمه انتفاع و کمال انتفاع است ولی اگر قطعاتی باید تعویض شود هزینه آن بر عهده مالک و صاحبخانه است.

مهاجری تاکید کرد: اگر قطعه‌ای نیاز به تغییر و تعمیر دارد باید با هماهنگی قبلی مستاجر با مالک انجام شود و مستاجر حتما باید پیامک ارسال کند که بعد هم قابلیت اثبات و استفاده داشته باشد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید