رئیس جمهور از میزان واریز یارانه معیشتی به اقشار مختلف جامعه خبر داد. بعد از اتمام گفتگوی آقای رئیسی، مبلغ یارانه به ازای هر نفر ۳۰۰ تا ۴۰۰هزار تومان به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

پرداخت یارانه نقدی جدید به حساب مردم | زمان واریز یارانه نقدی جدید مشخص شد

به گزارش سلام نو، جزئیات یارانه نقدی جدید از سوی مسئوالان اعلام شده است. یارانه معیشتی جدید به همه ایرانی ها برای تامین کالاهای اساسی خود تعلق می گیرید. یارانه جدید به دنبال کمک به اقشار متوسط و کم درآمد جامعه از طریق اعطای یارانه خرید کالاهای اساسی است. یارانه در سال جدید افزایش می یابد. یارانه نقدی بیش از ۲۰ میلیون نفر فروردین ماه آخرین یارانه نقدی خود را دریافت کردند. نرخ جدید یارانه نقدی به زودی اعلام خواهد شد. افزایش صددرصدی یارانه نقدی دهک های پایین. از امسال یارانه نقدی هدفمند خواهد شد. برخی اخبار تایید نشده از احتمال پرداخت چهارمین یارانه نقدی مناسبتی برای عید فطر خبر می‌دهند. در مقابل نهادهای دست اندرکار در پرداخت یارانه‌های نقدی چنین احتمالی را تکذیب می‌کنند.

 رئیس جمهور از میزان واریز یارانه معیشتی به اقشار مختلف جامعه خبر داد. بعد از اتمام گفتگوی آقای رئیسی، مبلغ یارانه به ازای هر نفر ۳۰۰ تا ۴۰۰هزار تومان به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

گفته می شود این یارانه به ازای اصلاح روش تخصیص یارانه های ارزی که به نهاده ها و واردکنندگان اعطا می شد حال به مصرف کننده نهایی پرداخت می شود.

آقای قمری وفا مدیر روابط عمومی بانک مرکزی دیشب گفت: به صورت کامل برای همه دهک ها پرداخت یارانه کمک معیشتی صورت می گیرد.حجم تراکنش ها بالاست و تا نیمه شب مبالغ در حساب سرپرستان خانوار قرار می‌گیرد.

البته بعد از واریز این مبالغ در قالب پیامک هایی اعلام شد که امروز امکان برداشت این رقم ممکن نیست.

با پیگیری از سازمان هدفمندسازی یارانه ها، مشخص شد که زمان برداشت و استفاده از این یارانه در روزهای آتی اعلام خواهد شد.

شنیده ها حاکی از آن است که ابتدای خرداد و با اجرای طرح اصلاح روش تخصیص یارانه به اقلام اساسی امکان برداشت این رقم مهیا می شود.

همزمان با پایان سخنان رییس‌جمهور درباره توزیع عادلانه یارانه‌ها، واریز مبلغ کمک معیشتی به حساب مردم آغاز شد. واریز یارانه جدید با پرداخت به سه دهک کم‌درآمد شروع شد.

به گفته رییس‌جمهور مبلغ این یارانه برای اقشار کم‌درآمد ۴۰۰ هزار تومان و اقشار متوسط ۳۰۰ هزار تومان است. بر این اساس خانوارهای تک‌نفره اقشار متوسط جامعه که پیش از این ماهانه حدود ۱۰۰ هزار تومان یارانقه (نقدی و معیشتی) دریافت می‌کردند که با رقم پرداختی توسط دولت سیزدهم (۳۰۰ هزار تومان) رقم دریافتی آنها ۳ برابر خواهد شد. یارانه خانوارهای دو و سه نفره نیز به حدود ۳ برابر افزایش یافته است.

همچنین یارانه خانوارهای چهارنفره که پیش از این ۳۵۴ هزار تومان بود به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده و ۳.۴ برابر شده است. یارانه خانوارهای پنج‌نفره به بالا نیز بیش از ۳.۵ برابر شده است.

گویا قرار است مبلغ کلیه یارانه‌ها اعم از یارانه نقدی و معیشتی یکی شود و همه در قالب یک یارانه واحد به حساب سرپرستان خانوار واریز شود. اما تغییرات جدید شامل چه مواردی است و یارانه جدید از چه زمان واریز می‌شود؟

مبلغ یارانه جدید مشخص نیست اما پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد کلیه یارانه‌هایی که دولت تا کنون پرداخت کرده اعم از یارانه۸ نقدی، معیشتی، مناسبتی و یارانه نان با تجمیع می‌شود.

روز گذشته محسن رضایی اعلام کرد مبلغ یارانه جدید ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان است. سه دهک اول جامعه یارانه ۴۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند و دهک چهارم و پنجم مشمول یارانه ۳۰۰ هزار تومانی می‌شوند.

البته محسن رضایی گفته بود که عدد نهایی یارانه‌ها هنوز نهایی نشده و منتظر نظرات کارشناسی هستند. گویا ظرف یک روز کارشناسان به نتیحه رسیدند و حالا قرار امشب نتیجه نظرات کارشناسی امشب توسط رئیس جمهور اعلام شود.

اما اگر مبلغ یارانه و دهک‌های مشمول آن بر اساس گفته محسن رضایی باشاد، تنها پنج دهک یارانه می‌گیرند و یارانه پنج دهک بالای جامعه قطع می‌شود. بر این اساس یک خانوار چهار نفره دهک اول، دوم و سوم ماهانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و یک خانواده چهار نفره دهک چهارم و پنجم ماهی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان یارانه می‌گیرند.

اما سایر یارانه‌ها از جمله یارانه نقدی، معیشتی، یارانه نان و گوشت و …. حذف می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۲۹دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 24
  • سعید IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    10 0
    یارانه نقدی بیشتربه کارمون میادتایارانه خرید کالا.مابه همون یارانه نقدی راضی بودیم وهستیم لطف کنید یارانه نقدی رو ادامه بدید
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    0 7
    عالی دم همتون گرم مخصوااای رییسی من نوکرش هستم
    • محمد رضا IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      0 0
      سلام خسته نباشید لطفاً به دادن یارانه نقدی ادامه دهید نظر من وخا نواده ام دادن یارانه نقدی خیلی بهتر است ممنون
  • Gitiitg IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    2 0
    نصفه بقیه یارانه قابل برداشت است
  • Gitiitg IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    2 0
    نصفه بقیه یارانه قابل برداشت است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید