چشمه بابا احمد در روستای سردآب در دامنه شمالی رشته کوه شاهان کوه (قله ۴۰۴۰ متری شاهان‌ کوه) واقع شده است. این تفرجگاه زیبا دارای یک چشمه و کمپ گردشگری (سکوهای نشیمن و سرویس ‌های بهداشتی) است.

آیا به چشمه بابا احمد فریدون‌شهر سفر کرده‌اید؟

به گزارش سلام نو، سراب بابا احمد در فاصله هجده کیلومتری مرکز شهرستان فریدون شهر و در نزدیکی روستای سرداب سفلی قرار دارد. این ‌سراب دارای چشمه ‌ای زیبا و مناظری دل ‌انگیز است. سکوهای نشیمن در کنار چشمه اقامت یک روز دل‌ انگیز را برای تفریح فراهم می ‌کند.

آیا به چشمه بابا احمد فریدون‌شهر سفر کرده‌اید؟

چشمه بابا احمد در روستای سردآب در دامنه شمالی رشته کوه شاهان کوه (قله ۴۰۴۰ متری شاهان‌ کوه) واقع شده است. این تفرجگاه زیبا دارای یک چشمه و کمپ گردشگری (سکوهای نشیمن و سرویس ‌های بهداشتی) است. همانطور که گفته شد این روستای ییلاقی زیبا در دامنه شمالی شاهان کوه واقع شده و در فصل های بهار و تابستان با دارا بودن یخچال ‌های برفی عظیم و لاله‌ های واژگون بسیار زیبا و چشمه سارهای فراوان، طبیعت زیبا و دل‌ انگیز و آب و هوای مطبوعی را برای ساکنان (روستائیان و عشایر) و کوهنوردان و گردشگران منطقه فراهم می ‌کند.

آیا به چشمه بابا احمد فریدون‌شهر سفر کرده‌اید؟

تاریخچه

منطقه سَردآب و بُزآب متعلّق به ایل بهداروند هفت لنگ بختیاری بوده و طوایف علاءالدّین وند و منجزی از ایل بهداروند شاخه هفت لنگ بختیاری در آن سکونت دارند. در سال ۱۳۰۰ قمری، "سهراب خان" رئیس ایل بهداروند از شاخه هفت لنگ بختیاری با کمک سواران وَرزیده و تفنگچیان چیره ‌دست طایفه منجزی (معروف به سواران و تفنگچیان رَمـُوری) توانست منطقه ییلاقی زیبای سَردآب و بُزآب را به تصرّف خود درآورده و ایل خود را در آنجا سکنی دهد. در این درگیری و زد و خورد یکی از برادرانش بنام "حاج محمّد حسین خان" نیز کشته شد. پس از سهراب خان، این منطقه به پسرانش از جمله "حاجت ‌مراد خان بهداروند" رسید.

آیا به چشمه بابا احمد فریدون‌شهر سفر کرده‌اید؟

معضلات

درختان تنومند چشمه بابا احمد روستای سرداب سفلی را به بهانه آب گیری حوضچه سد سرداب در سالیان آینده قطع کرده اند و نمای تفرجگاه زیبای چشمه بابا احمد از بین رفته است.

مسیر دسترسی

سراب بابا احمد در فاصلهٔ ۱۸ کیلومتری فریدون ‌شهر و در نزدیکی روستای سرداب سفلی (سرداب پایین) قرار گرفته‌ است.

 منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید