آزادسازی واردات خودرو در آخرین مراحل است. اولین گروه خودروهای خارجی وارداتی چه زمان وارد می‌شود و می‌توان منتظر واردات کدام خودروها بود؟

لیست خودروهای خارجی که از شهریور ۱۴۰۱ وارد کشور می شوند+ قیمت

به گزارش سلام نو تجارت‌نیوز، آنگونه که دبیر انجمن واردکنندگان خودرو خبر داده اولین گروه خودروهای خارجی شهریور ۱۴۰۱ وارد بازار ایران می‌شود، یعنی حدود چهار ماه دیگر. اما واردات کدام خودروهای خارجی آزاد است؟

آنگونه که رشیدی کوچی، نماینده مرودشت عنوان کرده خودروهای خارجی‌ای وارد کشور شود که اولا «حجم موتور آن بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی» باشد. دوما «سقف قیمت این خودروها بین ۲۰ تا ۲۵‌ هزار دلار» باشد.

با توجه به قیمت دلار بازار آزاد، احتمالا قیمت خودروهای وارداتی حدود ۷۵۰ میلیون تومان است. البته بدون احتساب تعرفه واردات و هزینه‌های دیگر.

ارزانترین و گرانترین خودروی وارداتی چند؟

خبرگزاری مهر در گزارشی از تعرفه واردات خودروی خارجی در سال جدید رونمایی کرده است. بر اساس این گزارش تعرفه واردات خودروی خارجی در سال ۱۴۰۱ بین ۴۰ تا ۷۵ درصد است. این مبلغ بر اساس حجم موتور خودرو تعیین می‌شود. هرچه حجم موتور خودرو بالاتر باشد، تعرفه واردات هم بالاتر می‌رود.

به گزارش این خبرگزاری، تعرفه واردات خودروی هفت هزار دلاری ۴۰ درصد است. با احتساب قیمت دلار آزاد، قیمت یک خودروی ۷ هزار دلاری، ۲۱۰ میلیون تومان می‌شود و هزینه واردات آن حدود ۸۰ میلیون تومان است. قیمت تمام شده ارزانترین خودروی وارداتی حدود ۲۹۰ میلیون تومان می‌شود.

سقف قیمت واردات خودرو هم خودروی ۲۵ هزار دلاری است که تعرفه واردات آن ۷۰ درصد است. یعنی قیمت خود خودروی خارجی حدود ۷۵۰ میلیون تومان می‌شود و ۵۰۰ میلیون هم هزینه واردات آن است. پس قیمت تمام شده خودرو حدود یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان خواهد بود.

کدام خودروهای خارجی وارد می‌شود؟

در تنظیم آیین‌نامه واردات خودرو، ابتدا تاکید بر واردات خودروی اقتصادی بود. یعنی خودروی ۷ هزار دلاری با حجم موتور هزار سی سی! شروطی که بیشتر به یک شوخی شبیه بود و رسما امکان واردات خودرو را غیرممکن می‌کرد. اما این دو شرط حذف شد و حالا قرار است خودروهای تا سقف قیمت ۲۵ هزار دلار هم وارد کشور شود.

با این حساب کدام خودروهای خارجی می‌تواند وارد بازار ایران شود؟

عصر ایران در گزارشی برخی از خودروهلی با قیمت کمتر از ۲۵ هزار دلار را معرفی کرده است. از جمله تویوتا کرولا که قیمت آن ۲۰ هزار دلار است. قیمت بازار جهانی تویوتا کمری و کیا اسپورتیج ۲۵ هزار دلار است. هیوندای الانترا خودروی دیگری است که قیمت پایه آن ۱۹ هزار و ۸۰۰ دلار است و با این شروط امکان واردات به کشور را دارد.

قیمت هیوندای اکسنت هم حدود ۱۸ هزار دلار است و امکان واردات به ایران را دارد. قیمت کیا اسپورتیج، تویوتا کرولا و مزدا سه تقریبا ۲۰ هزار دلار است. اما در ایران دنا، تندر ۹۰ و پژو ۲۰۷ اتوماتیک را به‌این قیمت می‌فروشند.

کد خبرنگار: ۱۳
۱۷دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 13
  • صدای مردم ایران GE ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    14 3
    تو خواب ببینید .خخخ
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    8 48
    نظرمن این است جانم فدای رهبر همین که اقارودارم بسه ❤❤❤❤
  • حمیدرصا IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    2 0
    خودروهایی که وارد میشن جز ضعیف ترین خودروها هستن
  • علی IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    1 0
    واردات خودرو با این تعرفه ها یعنی بنام اقشار ضعیف جامعه ولی بکام پولدارهای جامعه خواهد بود . آخه برادر من ۷۵% تعرفه یعنی نزدیک به کل مبلغ ماشین واین تعرفه به چه مناسبت اینقدر بالاست؟ واقعا چه فکری کردید ؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید