سفیر دولت طالبان در مسکو گفت که دولت از محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری سابق برای شرکت در مجمع افغان‌ها که به زودی در کابل برگزار می‌شود، برای حضور در این مجمع دعوت کرد.

دعوت طالبان از اشرف غنی برای سفر به کابل
به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، سفیر دولت طالبان در مسکو روز یکشنبه گفت که دولت از محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری سابق برای شرکت در مجمع افغان‌ها که به زودی در کابل برگزار می‌شود، برای حضور در این مجمع دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری "صدای افغان (آوا)، جمال ناصر غروال، سفیر دولت طالبان در مسکو گفت که طالبان در آینده‌ نزدیک مجمع افغان‌ها را در کابل برگزار می کند، به همین دلیل از همه سیاسیونی که به خارج از کشور رفته‌اند از جمله محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهوری پیشین افغانستان نیز برای شرکت در این نشست دعوت به عمل آمده است.

وی با اعلام اینکه این مجمع، یک نشست بزرگ با حضور سیاسیون افغانستان خواهد بود گفت: اینکه مجمع افغان‌ها یک لویه جرگه خواهد بود یا خیر هنوز معلوم نیست، اما آمادگی‌ها برای برگزاری چنین مجمعی فراهم آمده است.

براساس این گزارش این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که پیشتر برخی منابع خبر داده بودند اشرف غنی با ضمانت نمایندگی سازمان ملل در امور افغانستان (یوناما) در کابل به سر می‌برد اما این موضوع از سوی ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان رد شد.

پیشتر اشرف غنی در پیام تبریکی عید فطر خود گفته بود: "افغانستان بدون اجماع ملی برای برون‌رفت از وضعیت فعلی راه حل دیگر ندارد".

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید