وزیر تجارت و صنعت کویت تاکید کرد که کشورش آماده مقابله با بحران گندم با توسعه مطالعات لازم برای مقابله با بحران جهانی و یافتن راه حل برای آن است.

کویت آماده مقابله با کمبود جهانی گندم می‌شود

 به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا از خلیج آنلاین؛ فهد الشریعان وزیر تجارت و صنعت کویت تاکید کرد که کشورش آماده مقابله با بحران گندم با توسعه مطالعات لازم برای مقابله با بحران جهانی و یافتن راه حل برای آن است.

الشریعان گفت: «وزارتخانه همه رویدادها و مسائل مربوط به افزایش قیمت کالاها، به ویژه با توجه به بحران روسیه و اوکراین و تصمیم اخیر هند برای ممنوعیت صادرات گندم را پیش بینی می‌کند.»

روزنامه محلی الانباء به نقل از الشریعان نوشت که در آخرین مرحله، مطالعات لازم برای رسیدگی به بحران جهانی و یافتن راه حل انجام شد.

وی با اشاره به اینکه هند دومین صادرکننده گندم در جهان است، خاطرنشان کرد: اتکا به آن برای جبران کمبودهای ناشی از جنگ روسیه و اوکراین است.

وی افزود: پس از همه موارد ذکر شده، آمادگی های لازم را برای این بحران جهانی انجام داده‌ایم که امیدواریم طولانی نشود.

در این زمینه یک منبع در وزارت تجارت و صنعت تاکید کرد که مواجهه با کمبود برخی از محصولات غذایی به ویژه گندم نیازمند افزایش بودجه کالاهای حمایتی دولتی است که باعث تسکین عدم جهش قیمت‌ها به دلیل کاهش قیمت ها می‌شود.

وی به روزنامه کویتی اشاره کرد که کابینه و کمیته‌های مربوطه طی چند روز آینده در مورد برخی اقدامات وزارت بازرگانی در خصوص ذخیره استراتژیک که بین 8 تا 10 ماه خواهد بود و همچنین برخی از جنبه‌های مرتبط با جلوگیری از صادرات گندم از هند را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

اخیراً سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد "فائو" اعلام کرد که قیمت جهانی کالاهای غذایی در ماه مارس شاهد جهش بزرگی بوده و به بالاترین سطح خود رسیده است.

وی خاطرنشان کرد که جنگ در اوکراین منجر به گسترش شوک‌ها در بازارهای غلات اساسی و روغن‌های گیاهی شد.

قابل ذکر است که کویت سالانه 507 هزار تن گندم از کشورهای مختلف از جمله روسیه و اوکراین وارد می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید