معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای تامین کالاهای اساسی استان مشکلی نداریم و تاکنون ۷ فروشگاه زنجیره ای و نانوایی گرانفروش پلمب شدند.

7 فروشگاه زنجیره‌ای و نانوایی گرانفروش پلمب شدند

به گزارش سلام نو، "سید احسان عسکری" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: در آغاز طرح طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها، توزیع مرغ به نحو قابل قبولی در بازار استان انجام شد اما در زمینه روغن مشکل داشتیم که هم اکنون این مشکل نیز برطرف شد و مشکلی برای تامین روغن بازار استان نداریم.

وی اظهارکرد: در تامین کالاهای اساسی بویژه مرغ و روغن مورد نیاز مردم استان کمبودی نداریم و به اندازه نیاز و به وفور در همه شهرستان‌های استان موجود است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مردم استان دغدغه تامین کالای مورد نیاز خود را نداشته باشند و مسیر عرضه کالا به بازار استان همچون گذشته برقرار است.

عسکری در خصوص فروش کالاهای خرید قبل به قیمت جدید به مردم تاکید کرد: این موضوع دو تحلیل اقتصادی و حقوقی دارد که تحلیل تاقتصادی بدین شرح است؛ تصور کنید ۵۰۰ باطری روغن به قیمت قبل از اجرای طرح در یک مغازه است که به فروش می رساند، برای خرید جدید باید به قیمت جدید بفروشد که توان خرید ۵۰۰ باطری روغن را داشته باشد، چون روغن در مبدا افزایش قیمت داشته در صورتی که به قیمت جدید نفروشد تنها می تواند ۱۰۰ باطری روغن جایگزین کند که به همین علت سرمایه واحد صنفی از بین می رود پس ما باید قدرت خرید را مبنای جایگزینی کالا برای این واحد صنفی و مغازه قرار دهیم.

وی ادامه داد: البته طبق بخشنامه وزارت صمت مبنی بر فروش کالاهای خرید قبل مشمول این طرح با قیمت جدید که برای استان‌ها ارسال شده، کالاهای خرید قبل به قیمت جدید به فروش می رسند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: قیمت نان سنتی تغییر نکرده و هر تخلفی در این زمینه مورد جریمه و برخورد قانونی شدید قرار می گیرد. سایر کالاها و خدمات از جمله کرایه حمل و نقل بار و مسافر در صورتی که ثبات قیمت نداشته باشد طبق قانون برخورد شدید می شود.

عسکری اظهارکرد: در چند روز گذشته با سه فروشگاه زنجیره ای و ۴ واحد نانوایی متخلف به علت گرانفروشی برخورد شده و پلمب شدند. متخلفان و سودجویان بازار بدانند در مسیر اجرای قانون و دفاع از مردم با کسی تعارف نداریم.

وی تاکید کرد: با عاملان و واحدهای صنفی و خدماتی که قیمت های خود را خودسرانه با بالاتر از قیمت مصوب افزایش دادند ، برخورد خواهد شد و متخلفان جریمه سنگین می شوند چراکه جریمه متخلفان بازار ۱۰ برابر شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد اطمینان داشته باشند که خدمتگذاران آنها در دستگاههای اجرای و نظارتی شبانه روزی در حال رصد امور و حل مشکلات هستند، در این زمینه دغدغه ای نداشته باشند و کالا همچون گذشته و اضاف بر آن در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و نگرانی در این رابطه نداشته باشند.

عسکری به بازاریان و واحدهای صنفی توصیه کرد: ما در یک کشتی نشسته ایم که که در حال حرکت به سمت جلو است و هیچ جمعیت و جامعه ای نمی تواند خود را از مردم جدا بداند بنابراین اگر افرادی افزایش قیمتی می خواهند داشته باشند در چارچوب قوانین و مصلحتی که برای جامعه پیش بینی می شود، باشد. افزایش خودسرانه قیمت نداشته باشند و با اتحادیه های خود هماهنگ باشند.

وی افزود: مطلقا اجازه افزایش قیمت را نخواهیم داد و با احتکار و گرانفروشی طبق قانون به شدت برخورد می شود. همزمان با توزیع و عرضه کالاهای اساسی در بخش نظارتی نیز به تقویت گروههای بازرسی و گشت های ویژه بازار اقدام کرده ایم  و در طول شبانه روز وضعیت بازار پایش می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه احتکار، کم فروشی و گرانفروشی به استانداری، فرمانداری ها، تعزیرات و یا سازمان صمت اطلاع دهند تا به سرعت رسیدگی و برخورد شود.

عسکری تاکید کرد: هم اکنون گوشت مرغ در استان دپو شده و سیاست گذاری ها ما در راستای ذخیره سازی و انجماد مرغ‌هایی که به فروش نمی رسد، است.

وی بیان کرد: در رابطه با شیر، روغن و مرغ در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد مازاد تولید داریم و خریدار کم است.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید