بلندترین نقطه این شهرستان، رشته کوه بیرک است که از مرکز زابلی شروع و پس از گذشتن از شهرستان خاش و اتصال به کوه‌ های تفتان  زاهدان و بیرجند به کوه‌ های بینالود در استان خراسان متصل می‌شود.

گیشتک مهرستان چشم‌اندازی با نخلستان‌های سبز

به گزارش سلام نو، یکی از مناطق زیبای شهرستان مهرستان، گیشتک است که دارای چشم اندازهای طبیعی و دیدنی از جمله چشمه، آبشار طبیعی و مناظر سرسبز است. منطقه گیشتک مناسب برای کوهنوردی است و از مناظر سرسبز جذاب و زیبا برخوردار است.

گیشتک مهرستان چشم‌اندازی با نخلستان‌های سبز

گیشتک و دیگر اماکن و جاذبه‌ های گردشگری مهرستان در استان سیستان و بلوچستان با چشم‌ اندازهای طبیعی، دیدنی و جذاب آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران است. این منطقه با چشمه‌ ها، مناظر زیبا و نخلستان‌ های طبیعی و درختان سرسبز در قسمت شمال کوه بیرک قرار گرفته است. بلندترین نقطه این شهرستان، رشته کوه بیرک است که از مرکز زابلی شروع و پس از گذشتن از شهرستان خاش و اتصال به کوه‌ های تفتان  زاهدان و بیرجند به کوه‌ های بینالود در استان خراسان متصل می ‌شود. قله این کوه با ۲۷۵۰ متر ارتفاع دومین قله بلند استان پس از تفتان در استان سیستان و بلوچستان است که دارای آب و هوای مطبوع و معتدل است.

کوه بیرک علاوه بر کاربردهای مهم و استراتژیک دارای طبیعتی بسیار زیبا و در خور توجه با گونه‌ های فراوان درختان و گیاهان دارویی از قبیل ازگند، کلپوره، گواتک، مور، طوتری، آویشن و ... است که در سال‌ های پر آب بسیاری از مردم و اهالی منطقه برای جمع ‌آوری این گیاهان و سایر صمغ‌ های دارویی و همچنین قارچ‌ های محلی به این منطقه می ‌آیند. همچنین از کوه بیرک به لحاظ وجود گونه‌ های جانوری از جمله یوز پلنگ، قوچ و بزکوهی، گرگ، کفتار و پرندگان نادر مانند کبک، تیهو، هوبره و .. یاد می ‌شود.

گیشتک مهرستان با نخلستانهای سرسبز

موقعیت مکانی

گیشتک با ۱۳ کیلومتر فاصله در قسمت شمال کوه بیرک جاده سراوان- مهرستان واقع است و در ۷ کیلومتری کلک و رزی قرار دارد.

جاذبه‌های گردشگری نزدیک

کلک و رزی با چشمه‌ های زیبا و مناظر طبیعی، نخلستان‌ های سرسبز و جذاب در فاصله ۲۵ کیلومتری تا مرکز شهر واقع شده است. مسیر دسترسی جاده زابلی به سرشهران دامنه جنوبی کوه بیرک مقابل روستای عزیزآباد است. این منطقه با گیشتک هفت کیلومتر فاصله دارد.

منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید