اسپانیا با ۴۸ اثر ثبت شده در میراث جهانی یونسکو در کنار کشورهای چین، ایتالیا، فرانسه و هند که بیشترین آثار را در این سازمان جهانی دارند قرار گرفته است.

کدام جاذبه های گردشگری اسپانیا در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند؟

این جاذبه‌های ارزشمند در سراسر کشور اسپانیا دیده شده و هر یک به تنهایی گوشه‌ای از فرهنگ و تمدن اسپانیایی را به نمایش می‌گذارند. با توجه به اینکه اسپانیا از مقاصد محبوب گردشگری برای ایرانیان است در اینجا آژانس هواپیمایی ستاره ونک ما را با مهمترین جاذبه های گردشگری اسپانیا که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است آشنا می‌کند.

سایت‌ها یا جاذبه‌های تاریخی و طبیعی که در فهرست میراث یونسکو به ثبت می‌رسند نه فقط متعلق به مردم آن کشور بلکه به تمام مردم دنیا فارغ از هر نژاد، مذهب یا عقیده تعلق دارند. بر همین اساس دارای ارزشی چند برابر بوده و دولت آن کشور موظف به حفظ آن می‌باشد. کشور اسپانیا نیز با تمدنی غنی و پشتوانه تاریخی جز ۱۰ کشور نخست دنیا در زمینه ثبت آثار در میراث جهانی یونسکو قرار گرفته و سالانه میلیون‌ها گردشگر برای دیدن این جاذبه‌های ارزشمند تور اسپانیا را به عنوان مقصد خود برای سفر انتخاب می‌کنند. در ادامه با مهمترین و پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری اسپانیا ثبت شده در میراث جهانی یونسکو آشنا می‌شویم.

مسجد - کلیسا در شهر کوردوبا اسپانیا | Mosque-Cathedral

مسجد – کلیسا اولین بنای تاریخی شهر کوردوبا است که نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. این بنای زیبا تاریخی پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشته و انصافاً لایق توجه جهانیان می‌باشد. مسجد کلیسا بین سال‌های ۷۸۴ تا ۷۸۶ در راستای کاربرد مسجد ساخته شد اما پس از باز پس گرفتن شهر توسط مسیحیان به کلیسا تغییر کاربری داد. از داستان ساخت این بنا که بگذریم معماری آن بی‌نظیر بوده و چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. دیوارها و گنبدهای این سازه توسط عبارات‌های عربی و با خطی خوش تزیین شده عبادتگاه‌های مسیحی و ستون‌های مرمری از دیگر جاذبه‌های مسجد – کلیسای شهر کوردوبای اسپانیا هستند.

قصر Medina Azahara در شهر کوردوبا اسپانیا

قصر Medina Azahara از جاذبه های گردشگری اسپانیا ست که در شهر کوردوبا قرار گرفته و نسبت به سایر جاذبه‌های این کشور از شهرت کمتری برخوردار است اما زیبایی چشم نواز دارد. بسیاری از گردشگرانی که این قصر را از نزدیک دیده‌اند آن را به ورسای کوچک تشبیه می‌کنند که به سبک عربی ساخته شده است. قدمت قصر Medina Azahara به قرن ۱۰ میلادی باز می‌گردد. زمانی که عبدالرحمان سوم به عنوان خلیفه بر کوردوبا حکومت می‌کرد. از این رو این قصر نیز یادگاری به جا مانده از دوران حکومت مسلمانان بر اسپانیا است.

جزیره ایبیزا اسپانیا با تمام سواحل و جاذبه‌هایش | Ibiza Island

جزیره ایبیزا به عنوان یکی از لوکس‌ترین جاذبه های گردشگری اسپانیا با تمام متعلقاتش در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این جزیره در سواحل جنوبی اسپانیا قرار گرفته و در زیبایی بی همتاست. نکته جالب اینکه ایبیزا از بیش از ۴۰ جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده هر بیشتر آن‌ها با لوکسترین امکانات از گردشگران تور اسپانیا استقبال می‌کنند. غارهای اسرارآمیزمیزآمی، ورزش آبی پر هیجان، کشتی‌های کروز چند طبقه، هتل‌های لوکس، رستوران‌های جذاب با غذاهای بین المللی و غیره همه و همه از جاذبه‌های جزیره ایبیزا هستند.

کدام جاذبه های گردشگری اسپانیا در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند؟

کلیسای جامع شهر سویل اسپانیا | Catedral de Sevilla

کلیسای جامع شهر سویل سومین کلیسای برگ در جهان است که نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده، معماری این کلیسا به سبک گوتیک بوده و به قدری با شکوه است که بازدیدکنندگان را مبهوت خود می‌کند. کلیسای جامع شهر سویل اسپانیا متعلق به قرن ۱۵ میلادی بوده و نکته قابل توجه اینکه کریستف کلمب معروف در همین مکان به خاک دفن شده است. تمامی دیوارهای کلیسا با نقاشی‌های هنرمندانه از مسیح مقدس که در نوع خود بی‌نظیر هستند تزیین شده است.

قصر آلکازار در شهر سویل اسپانیا | Royal Alcázar of Seville

سویل یا سویا از شهرهای تاریخی اسپانیاست که توانسته نظر گردشگران تور اروپا را به خود جلب کند. سویل قلعه‌های باشکوه، کافه‌های قدیمی، کلیساهایی با معماری‌های حیرت‌انگیز و بافت شهری منحصربه‌فرد دارد. قصرآلکازار به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری اسپانیا و بنایی که نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است در این شهر قرار گرفته و همچون نگینی می‌درخشد. دیده شدن سبک‌های مختلف معماری از گوتیک و باروک تا رنسانس در بنای آلکازار نشان دهنده ارزش تاریخی قصر هستند. از جاذبه های قصر آلکازار می‌توان به اتاق گوتیک، بخش تابلو فرش‌ها و کلیسا اشاره کرد.

پارک گوئل در بارسلونا اسپانیا | Park Güell

پارکی که بر روی تپه‌ای بلند و بر فراز شهر قرار گرفته از دیگر جاذبه های گردشگری اسپانیا ست که در فهرست میراث جهانی یونسکو دیده می‌شود. این پارک معروف «گوئل» نام داشته و از شاهکارهای آنتونی گائودی به شمار می‌رود. ساختمان‌های پارک گوئل با گیاهان طبیعی تزیین شده و در تمام پیچ‌وخم‌های آن هارمونی رنگ‌های شاد به وضوح دیده می‌شود. مجسمه‌های سرامیکی با طرح‌های خلاقانه از دیگر جاذبه های پارک گوئل هستند.

کدام جاذبه های گردشگری اسپانیا در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند؟

جاذبه های گردشگری اسپانیا؛ منحصربه فردترین جاذبه های اروپایی

به راستی که کشور اسپانیا منحصربه‌فردترین جاذبه‌های گردشگری اروپا را در خود دارد. به هر گوشه از این کشور که قدم گذارید با بناهای تاریخی، سواحل رؤیایی و حتی تفریحات هیجان انگیز غافلگیر می‌شوید.

جهت رزرو تور اروپا، تور اسپانیا و دریافت ویزای شینگن با کارشناسان تور در آژانس هواپیمایی ستاره ونک به شماره ۸۸۸۸۰۰۰۰ – ۰۲۱ در تماس باشید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید