سارا؛ جهانگرد، عاشق و بلاگر سفره. اون خودش رو معتاد به سفر می‌دونه تا الان به ۲۷ کشور دنیا سفر کرده و حسابی در ایران گشت‌وگرد داشته. سارا حقوق بین‌الملل خونده و در این زمینه فعالیت می‌کنه، اون با تدریس زبان انگلیسی حالش خوبه چون به بچه‌های دیرآموز آموزش می‌ده و رضایت خونواده‌ها رو می‌بینه. سارا در سفر اخیرش به اروپا، به کشور زیبای هلند رفته و یکی از جاذبه‌های دیدنی آمستردام رو به زیبایی روایت می‌کنه، پس با ما همراه باشید تا بیشتر و بهتر از «کانال‌های آبی آمستردام» بدونیم.

مهم‌ترین و کاربردی‌ترین عنصر شهری آمستردام، روایتی از سارا

سلام نو-سرویس گردشگری: سارا؛ از مهم‌ترین جاذبه گردشگری آمستردام و کاربرد این عنصر شهری این‌طور می‌گه: "کانال‌های آبی آمستردام یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر محسوب میشن و قایق‌سواری در این کانال‌ها از جاذبه‌های اصلی هلنده. اما علاوه بر جاذبه‌های گردشگری، در طول تاریخ کاربردهای دیگه‌ای هم داشتن و نقشی کلیدی ایفا کردن که در ادامه می‌گم. آمستردام که بخاطر این کانال‌هاش به ونیز شمالی هم معروفه، رودخانه آمستِل رو در دل خودش داره و اسم آمستردام هم از همین رودخونه میاد، آمستردام یعنی سدی که مقابل آمستل ساخته شده. بندر آمستردام هم از شرق به دریاچه اَیسل مِیر وصل میشه و از غرب از طریق یک کانال کشتیرانی به دریا شمال و آب‌های آزاد راه داره. رودخونه آمستل از وسط آمستردام می‌گذره و شبکه گسترده‌ای از کانال‌ها و نهرهای بخش‌های مختلف شهر قدیمی رو به هم وصل می‌کنه. این کانال‌ها به تدریج طی چهار پنج قرنِ گذشته به شکل نیم دایره‌های متحد المرکزی دورِ هسته اولیه شهر حفر شدن و گسترش یافتن. بیشتر از ۱۵۰۰ پل هم بر روی این کانال های آبی قرار گرفته."

مهم‌ترین و کاربردی‌ترین عنصر شهری آمستردام، روایتی از سارا

اون از قدمت و طول این کانال‌ها و رویدادهای شهری می‌گه: "جالبه بدونین که بیشتر از ۱۰۰ کیلومتر کانال در آمستردام وجود داره که حدود ۴۰۰ سال از عمر اون‌ها می‌گذره.حلقه‌ی کانال‌های آمستردام علاوه بر حمل‌ونقل کالا و جابجایی شهروندان، به منظور دفاع از شهر طراحی شده بودن و نقش یک خندق بزرگ رو ایفا می‌کردن و مرز های آمستردام هم با اونها مشخص می‌شد. همچنین نقش کلیدی در مدیریت و کنترل آب رو هم داشتن و دارن. حالا این کانال ها علاوه بر اینکه جاذبه توریستی به شمار میان، یک مکان محبوب برای فعالیت های تفریحی هلندی ها هم هستن و بسیاری از کارناوال ها و رویداد های خاص این شهر هم در آب های این کانال‌ها برگزار می‌شه. در ضمن این کانال‌های آبی در فهرست میراث جهانی یونسکو هم ثبت شدن."

مهم‌ترین و کاربردی‌ترین عنصر شهری آمستردام، روایتی از سارا

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید