اولین سنگ قبر خورشیدی در جوار امام زاده علی صالح (ع) در ایلام احداث شده و با توجه به اینکه آرامستان در مسیر زائران کربلا است در صورت ادامه دار بودن این عمل، می‎‌تواند مفید واقع شود و یک باقیات الصالحات برای متوفی باشد.

این قبر عجیب در شمال تهران، برق تولید می کند! / عکس

به گزارش سلام نو، اولین سنگ قبر خورشیدی در استان ایلام و در آرامستان واقع در امام زاده علی صالح (ع) احداث شد که این سنگ قبر متعلق به «مرحومه کربلایی صدیقه عبدالحسینی» از طایفه‌ی ریزه وند روستای گلزار شهرستان چوار است.

در این گزارش به سراغ خانواده‌ی عبدالحسینی رفتیم تا درباره‌ی این موضوع با آن‌ها گفت‌وگویی داشته باشیم و بپرسیم که این ماجرا از کجا شروع شد و چگونه این خانواده تصمیم گرفتند که از سنگ قبر خورشیدی استفاده کنند.

به صورت اتفاقی در اینترنت درباره سنگ قبر خورشیدی اطلاعات کسب کردم

امیر عبدالحسینی، برادر مرحومه کربلایی صدیقه عبدالحسینی گفت:  هنگامی که در اینترنت در حال جستجوی سنگ قبر خواهرم بودم واژه‌ی سنگ قبر خورشیدی را دیدم و کنجکاو شدم؛ بعد از آن گزارش خبرگزاری صدا و سیمای همدان که حدود ۱ دقیقه بود را از اینترنت مشاهده کردم که در این فیلم با مخترع این طرح مصاحبه کرده بودند.

وی افزود: بعد از مشاهده ویدیوی مصاحبه، حدود یک روز تمام تلاش کردیم تا بالاخره توانستیم شماره تلفن این مخترع جوان را پیدا کنیم و جزئیات بیشتر در خصوص این امر را از او بپرسیم و در نهایت هم با مشورت خانواده و علی رغم این که نظرات مخالفی هم وجود داشت سفارش ساخت این سنگ قبر را دادیم و در نهایت هم کار نصب و راه اندازی آن انجام شد.

عبدالحسینی در پاسخ به سوالی مبنی بر علت مخالفت اقوام گفت: بیشتر مخالفت‌ها به این دلیل بود که مبادا کسی بخواهد سنگ قبر یا وسایل را بدزدد و از طرفی هم آشنایی چندانی با این موضوع وجود نداشت و همین موضوع باعث شد که مخالفت‌هایی به وجود بیاید اما با توضیحاتی که دادیم مشکل حل شد.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که «آیا هنوز هم کسب مخالف است یا نه؟» گفت: اتفاقا حدود نیم ساعت پیش یکی از آشناهای ما که برای فاتحه خواندن به آرامستان رفته بود بعد از این که چراغ بالای قبر را دیده بود و زیر نور آن برای خواهرم فاتحه خوانده بود، تماس گرفت و از این اقدام ما تشکر کرد و حالا دیگر چندان مخالفتی با این موضوع وجود ندارد.

این قبر، برق تولید می‌کند | از قبرهای خورشیدی چه می‌دانید؟ | احداث اولین قبر خورشیدی در ایران!

فارس
کد خبرنگار: ۱۵
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید