کره جنوبی در نظر دارد با ساخت یک شهر شناور در سواحل خود تحولی تاریخی در جهت صنعت شهرسازی ایجاد کند.

عکس شگفت انگیز شهری شناور در کره جنوبی!

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: در مواجهه با افزایش سطح آب دریاها، شهرهای آینده چگونه خواهند بود؟ کارشناسانی که بر روی اولین نمونه اولیه شهر شناور دنیا کار می‌کنند، دلیل این موضوع را بیان می کنند که آنها ممکن است آینده سازه‌های ساختمانی باشند.

چه می‌شد اگر شهرها می‌توانستند روی آب شناور باشند و همراه با جزر و مد حرکت کنند؟ این می‌تواند خطر غرق شدن شهرهای ساحلی را که امروزه با آن مواجه هستند، کاهش دهد، زیرا سطح آب دریاها در نتیجه گرمایش جهانی همچنان در حال افزایش است. طبق گزارش C40حدود 800 میلیون نفر که در حال حاضر در خشکی زندگی می‌کنند تا اواسط قرن زیر آب خواهند بود .

اما یکی از شهرهای کره جنوبی امیدوار است که با اولین شهر شناور جهان، روند را تغییر دهد. این شهر در سواحل بوسان ساخته خواهد شد، شهری بندری که در طول سالیان متمادی بارندگی را متحمل شده است.

عکس شگفت انگیز شهری شناور در کره جنوبی!

شهرهایی که به جای غرق شدن شناور می شوند

ایتای مادامومب می‌گوید که افزایش سطح دریا واقعیتی است که شهرهای ساحلی در سراسر جهان باید برای آن آماده شوند. به عنوان مثال، بوسان در اوایل سال 2030 در معرض خطر غرق شدن است.

این به این دلیل است که تغییرات آب و هوایی منجر به افزایش بارندگی در این منطقه شده و جاده‌های بوسان را کمتر در برابر آب مقاوم کرده است.

شهرهای شناور نسبت به آب و هوا مقاوم هستند زیرا نمی توانند در برابر سیل قرار گیرند.

شهرهای شناور با لنگرهای انعطاف پذیر بر بستر دریا لنگر می‌اندازند و وقتی آب بالا بیاید، شهر نیز با آن بالا خواهد آمد.

این شهرها مزایای بسیار زیادی دارند. علاوه ب مقابله با سیل، زمین‌های جدیدی را برای شهرهای ساحلی که با کمبود زمین مواجه هستند ایجاد می‌کنند، راهی پایدار برای گسترش آن‌ها فراهم می‌کنند و به آنها کمک می‌کنند تا با افزایش سطح دریا سازگار شوند.

یک شهر خودکفا

ایتای می گوید که این شهر شناور در نهایت در زمینه‌هایی مانند آب، انرژی و غذا کاملا به خود متکی خواهد شد. هر گونه فاضلابی که شهروندان تولید می‌کنند، بازیافت می‌شود و برای استفاده در عملکردهای مختلف مانند کشاورزی استفاده می‌شود. رئیس طراحی و مهندسی OCEANIX می‌گوید: این شهر شناور از فناوری‌هایی استفاده می‌کند که قبلا در سایر صنایع دریایی مانند خطوط کروز استفاده می‌شد تا به این هدف برسد.

علاوه بر آب، بوسان به دنبال منابع مختلف انرژی تجدیدپذیر است. این تیم در حال بررسی انرژی خورشیدی، امواج، باد و جلبک است.

در همین حال، مزارع عمودی سه بعدی به تولید غذا برای شهر کمک خواهند کرد. این روش کشاورزی یک باغ زیر آب با صف‌های طولانی شناور ایجاد می‌کند که از محصولات عمودی و کشاورزی مواد غذایی مانند صدف، گوش ماهی، صدف، جلبک دریایی و صدف حمایت می‌کنند.

عکس شگفت انگیز شهری شناور در کره جنوبی!

تحول در ساختمان شهر

شهرهای شناور بسیار قابل تنظیم هستند. برخلاف ساخت و ساز در خشکی، شهرهای شناور از سکوهای شناور ساخته شده‌اند که به بستر دریا لنگر انداخته‌اند. این بدان معناست که پلت فرم‌های مختلف در شهر را می‌توان در صورت لزوم از برق جدا کرد و جابه جا کرد.

مادامومب می‌گوید: "اگر فاجعه‌ای در آن منطقه رخ داد، می‌توانید کل شهر را از برق بکشید و به جای دیگری منتقل کنید. "این باعث کاهش استفاده از مواد می شود زیرا نیازی به تخریب همه چیز ندارید."

علاوه بر این، ساختن یک شهر از صفر به این معنی است که "ما می‌توانیم بهترین تفکر خود را به این فرآیند بیاوریم".

اما با ساختن چیزی کاملاً جدید، دولت‌ها این فرصت را دارند که روش‌های جدیدی برای زندگی در اقیانوس ایجاد کنند و مشکلات را حتی قبل از وقوع آنها حل کنند.

چگونه شهرهای شناور به زندگی دریایی کمک می کنند؟

شهرهای شناور نیز جایگزین بسیار پایدارتری برای کمبود زمینی هستند که بسیاری از شهرهای ساحلی در حال غرق شدن با آن مواجه هستند.

بسیاری از شهرها به احیای زمین به عنوان وسیله‌ای برای افزایش مساحت زمین خود روی می‌آورند. اما این فرآیند اقیانوس را در دو نقطه از بین می‌برد، جایی که ماسه به دست می‌آید و جایی که ریخته می‌شود. شهرهای شناور می توانند در هماهنگی با زندگی زیر آب همزیستی کنند.

شهر شناور بوسان این کار را با بازسازی اکوسیستم‌های دریایی با استفاده از بیوتکنولوژی انجام خواهد داد. OCEANIX قصد دارد از سنگ‌های زیستی در فرآیند ساخت و ساز استفاده کند که می‌تواند به رشد صخره‌های مرجانی جدید کمک کند.

در زیر آب، سنگ‌های زیستی و کشاورزی سه بعدی به بازسازی زیستگاه و تمیز کردن آب دریا کمک می‌کنند.

پیتروبلی توضیح می‌دهد که سنگ‌های زیستی صخره‌های مصنوعی ایجاد می‌کنند که در آن مرجان‌ها می‌توانند رشد کنند. مرجان‌ها به دلیل جذب اکوسیستم متنوع، که پایه و اساس بازسازی زیستگاه است، شناخته شده‌اند.

راه دیگری که این شهر شناور به زندگی دریایی کمک می‌کند، کشاورزی سه بعدی اقیانوس است. زیبایی این است که در این کشاورزی ما برای رشد محصولات به هیچ نهاده نیاز نداریم، یعنی بدون مواد مغذی، بدون کود، بدون آب شیرین.

چنین محصولاتی اقیانوس‌ها را تمیز نگه می‌دارند و کربن را کاهش می‌دهند. به عنوان مثال، صدف‌ها می‌توانند تا 50 گالن آب در روز را فیلتر کنند. در همین حال، پیتروبلی اضافه می‌کند که کلپ می‌تواند تا پنج برابر بیشتر از گیاهان مستقر در زمین کربن جذب کند. این امر حیاتی است زیرا دی اکسید کربن یکی از عوامل اصلی گرمایش جهانی است، زیرا گرما را به دام می‌اندازد.

از آنجایی که شهرها امروز به مبارزه با سیل و بالا آمدن سطح آب دریاها ادامه می دهند، این نمونه اولیه شهر شناور ممکن است طرح اولیه شهرهای آینده باشد. با آغاز ساخت و ساز در سال 2023، همه نگاه‌ها به سواحل بوسان در انتظار افق های جدیدی که شهر به ارمغان خواهد آورد، دوخته خواهد شد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید