عضو هئیت مدیره کانون کارگران بازنشستگان خرم آباد گفت: در عین ناباوری بیش از پانزده روز است که هیات دولت انقلابی و حامی قشر ضعیف جامعه هنوز مصوبه‌ی افزایش حقوق را تصویب نکرده است.

حقوق بازنشستگان در انتظار تصمیم رئیسی | شوک ۱۴۰۱ به حقوق بازنشستگان

به گزارش سلام نو، در روز های پایانی سال، تصمیمات و جلسات زیادی برای افزایش حقوق بازنشستگان توسط دولت انجام شده بود.اما تمام این جلسات بی نتیجه ماند و تاکنون افزایش حقوق بازنشستگان کارگری مشخص نشده است. حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است. حقوق بازنشستگان برای سال ۱۴۰۱، با افزایش ۱۰ درصدی ۵ میلیون تومان تعیین شده است. در ادامه به آخرین جزییات از افزایش حقوق بازنشستگان می پردازیم.

حسن موسیوند (دبیر اجرایی خانه کارگر لرستان) در انتقاد از عدم تائید نهاییِ مصوبه‌ی افزایش حقوق مستمری‌بگیران گفت: بیش از این تعلل هیأت دولت را نمی‌پذیریم. حدود دو هفته است که سازمان تامین اجتماعی مصوبه‌ی افزایش حقوق مستمری‌بگیران را امضا کرده اما هیأت دولت به قدری در تصویب آن تعلل کرد که مستمری‌بگیران حقوق اردیبهشت خود را نیز بدون افزایش دریافت کردند. 

وی یادآورشد: طبق ماده ۴۱ قانون کار؛ حقوق کارگران باید مطابق با نرخ تورم و سبد معیشت افزایش پیدا کند و طبق ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی حقوق مستمری‌بگیران باید مطابق با مصوبه‌ی شورایعالی کار افزایش پیدا کند. هر سال هیات امنا تامین اجتماعی، افزایش حقوق بازنشستگان را به اندازه‌ی مصوبه‌ی شورایعالی کار تعیین می‌کند و این مصوبه جهت تایید نهایی توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به هیأت دولت ارجاع می‌گردد. 

موسیوند افزود: امسال در عین ناباوری بیش از پانزده روز است که هیات دولت انقلابی و حامی قشر ضعیف جامعه هنوز مصوبه‌ی افزایش حقوق را تصویب نکرده است. 

دبیر اجرایی خانه کارگر کرمانشاه گفت: هیات دولت و دست اندرکاران بدانند بیش از این تعلل در تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان به صلاح نیست. این افزایش ضرر و زیانی برای دولت ندارد و منابع آن توسط تامین اجتماعی که در واقع متعلق به شرکای اجتماعی است، تامین می‌شود. 

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید