وزیر امور خارجه روسیه گفت اوکراین تنها یک ابزار برای غرب با هدف تعمیق نظام جهانی تک قطبی است.

وزیرخارجه روسیه: کسی از راهزنی غرب در امان نیست

به گزارش  سلام نو به نقل از دانشجو، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز شنبه در جلسه شورای شورای سیاست خارجی و دفاعی این کشور گفت: کشورهای غربی یک جنگ شنیع و همه جانبه را علیه ما به راه انداخته‌اند که پیش بینی مدت آن دشوار است، اما به نظر می‌رسد همه بدون استثنا عواقب آن را احساس خواهند کرد. این در حالی است که تلاش‌ها برای منزوی کردن روسیه محکوم به شکست است.

لاوروف با اشاره به اینکه روسیه تمام توان خود را برای جلوگیری از رویارویی مستقیم انجام داد، افزود:، اما اگر این چالش به ما تحمیل شود، البته ما آن را می‌پذیریم، زیرا تحریم‌ها برای ما یک امر عادی شده که تقریباً همیشه و از هر راهی اعمال شده است.

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: غرب به عنوان بخشی از اقدامات تنبیهی خود علیه روسیه از روش‌های سرقت آشکار استفاده می‌کند. ما تمام توان خود را برای محافظت از شهروندان خود در خارج از کشور در مقابل نفرت پراکنی علیه خود انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به کارزار هماهنگ برای اخراج صدها دیپلمات روسی از کشورهای غربی، گفت: حتی در سیاه‌ترین سال‌های جنگ سرد نیز مشابهی برای این رویکرد وجود ندارد. اوکراین تنها یک ابزار برای غرب با هدف تقویت و تعمیق نظم جهانی تک قطبی است.

لاوروف در بخش دیگری از سخنانش به صادرات تسلیحات غربی برای دولت اوکراین اشاره کرد و گفت: کشورهای غربی آماده هستند تا در اوکراین و تا کشته شدن آخرین اوکراینی با روسیه مقابله کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه خاطرنشان کرد: این موقعیت برای آمریکا که در حال مدیریت رویدادهای اوکراین از پشت اقیانوس است و اروپا را تضعیف می‌کند و بازارهای آن را برای جایگزینی کالاها، فناوری‌ها و محصولات نظامی آمریکایی تخلیه می‌کند، مطلوب است؛ اما وضعیت پیچیده‌تر از اینهاست.

وی ادامه داد: ما، ایالات متحده، چین و همه ملت‌های دیگر می‌دانیم که باید امروز تصمیم گرفته شود که آیا نظام جهانی رویکردی عادلانه، دموکراتیک و چندقطبی به خود خواهد گرفت یا این مجموعه کوچک کشورها قادر خواهند بود استعمار جدید را بر جامعه بین‌المللی تحمیل کنند.

این وزیر روس هشدار داد: غرب در حال ترویج ایده واگذاری کنترل اقتصاد جهانی به گروه G ۷ است. رهایی از دلار در بازار در دوره آینده قابل قبول خواهد بود. بسیاری از کشورها استعمار نو کشورهای غربی را احساس کردند و به تحریم‌های روسیه نپیوستند.

لاوروف تصریح کرد: کشورهای غربی به طور کامل اعتبار خود را به عنوان یک شریک قادر به مذاکره از دست داده‌اند. کشورهای غربی منافع مردم خود را قربانی خدمت به ایالات متحده آمریکا می‌کنند.

وی آمریکا را برای حمله نه تنها به روسیه، بلکه به هر کشوری که قادر به دنبال کردن یک سیاست مستقل است، متهم کرد و ادامه داد: هیچکس از راهزنی دولتی غرب مصون نیست.

این مقام ارشد روسیه خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا نیز به نوبه خود نشانه‌های استقلال را به نفع آمریکا برای همیشه کنار می‌گذارد و در مسائل امنیتی تحت تأثیر ناتو قرار می‌گیرد که بیشتر از پیش در حال آشکار کردن طمع ورزی‌های جهانی خود است.

سرگئی لاوروف در پایان اظهاراتش با بیان اینکه ناتو خود را مسئول تأمین امنیت بین المللی می‌داند، هشدار داد که صحبت در مورد ناتوی جهانی بیانگر این است که خط دفاعی ناتو به دریای چین جنوبی منتقل خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید