به نظر میرسد زیرساخت‌های توزیع کالابرگ هنوز فراهم نشده و احتمالا دولت به پرداخت یارانه نقدی جدید ادامه دهد.

پرداخت یارانه ۴۰۰ هزار تومانی تا چه زمان ادامه دارد؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، براساس وعده‌های اولیه و صحبت‌های ابراهیم رئیسی، یارانه نقدی دو ماه پرداخت می‌شود و بعد از آن روند پرداخت هرگونه یارانه نقدی متوقف و فقط کالابرگ بین مردم توزیع می‌شود.

یعنی از یک سو عنوان شده که تنها دو ماه یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی پرداخت می‌شود و از طرف دیگر گفته شده تا زمانی که زیرساخت‌های توزیع کالابرگ آماده نباشد، پرداخت یارانه نقدی ادامه دارد.

همین مساله این گمانه را ایجاد کرده که اگر زیرساخت‌های توزیع کالابرگ آماده نشود، یارانه نقدی جدید همچنان واریز شود و خانوارها ماهانه یک میلیون و ۶۰۰ و گروهی دیگر یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کمک معیشتی دریافت می‌کنند.

از طرف دیگر، هنوز مشخص نیست که آیا زیرساخت‌های لازم برای پرداخت کالابرگ الکترونیکی فراهم شده یا نه. در توضیحات دولت و مقامات دولتی هنوز مشخص نشده که کالابرگ قرار است تنها به چهار کالایی تعلق بگیرد که قیمت آن توسط دولت ابلاغ شده یا اینکه کالاهای دیگر هم در لیست کوپن الکترونیک وجود دارد.

پرداخت یارانه جدید ادامه دارد؟

از طرف دیگر، دولت همزمان طرح نان یارانه‌ای را هم در دست دارد و اظهارات مقامات درباره نحوه اجرای طرح تناقضاتی دارد. برخی می‌گویند یارانه نان در کارت بانکی افراد واریز می‌شود و برخی دیگر از مقامات می‌گویند کارت جدیدی مانند کارت سوخت به مردم داده می‌شود.

در کنار یارانه نان، زیرساخت‌های کالابرگ هم باید فراهم شود. دولت کمتر از دو ماه برای این کار فرصت دارد. البته مساله پرداخت کالابرگ از دولت قبل مطرح شده بود و دولت رئیسی هم از ابتدا خواستار توزیع کوپن الکترونیکی بود. اما هنوز هیچ اقدامی در راستای آماده‌سازی زیرساخت‌ها انجام نداده است.

پیگیری‌های تجارت‌نیوز از دستگاه‌های متولی نشان می‌دهد که دولت هنوز قدم‌های اولیه برای توزیع کالابرگ را هم برنداشته و چندان امیدی به توزیع کالابرگ از تیرماه ندارد.

برخی از گمانه‌ها از داخل وزارت‌خانه‌های متولی نشان می‌دهد احتمالا دولت به جای پرداخت کالابرگ، یارانه ۴۰۰ و ۳۰۰ هزار تومانی را ادامه دهد و ماهانه این مبلغ را به حساب مردم واریز کند و خود آنها مسئول خرید و تهیه کالاهای اساسی خود خواهند بود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید