نمایندگان جمهوری‌خواه آمریکا از بایدن خواستند شخصاً از تایوان بازدید کرده و راه‌های تعمیق امنیت دوجانبه و همکاری‌های اقتصادی را بررسی کند.

درخواست اعضای کنگره آمریکا از بایدن برای سفر به تایوان

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از تایوان نیوز نوشت: تعداد ۹ تن از جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا ضمن ابراز نگرانی از گسترش نفوذ پکن در منطقه، در نامه‌ای از «جو بایدن» خواستند تا در سفر خود به آسیا از جزیره تایوان نیز بازدید کند.

در نامه نمایندگان کنگره آمریکا به بایدن آمده است: خرسندیم که در اواخر این ماه به عنوان بخشی از سفر برنامه ریزی شده خود به آسیا، از ژاپن و کره جنوبی دیدن خواهید کرد. با توجه به تحولات اخیر در منطقه، امیدواریم که شما به فکر اضافه کردن تایوان نیز به برنامه سفر خود باشید.

نمایندگان جمهوری خواه آمریکا ضمن یادآوری تعهد واشنگتن به حمایت از تایپه، از بایدن خواستند که شخصاً از تایوان بازدید کرده و ضمن ملاقات با «تسای اینگ-ون» رئیس این جزیره، راه‌های تعمیق امنیت دوجانبه و همکاری های اقتصادی را بررسی کند.

این نمایندگان همچنین مدعی شدند که چین با تهاجمات مکرر و تحریک آمیز به حریم هوایی تایوان به طور مداوم «تعهد خود برای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات با تایوان» را نقض کرده است، اقدامی که بایدن آن را «تهدید کننده صلح و ثبات منطقه» توصیف کرده بود.

علاوه بر این، نمایندگان در مورد موضوع گنجاندن تایوان در چارچوب اقتصادی «ایندوپاسیفیک» و عدم پیشرفت در مذاکرات توافقنامه تجارت آزاد ایالات متحده و تایوان ابراز نگرانی کردند.

گفتنی است آمریکا در سال‌های اخیر در راستای سیاست تفرقه برانگیز ایندوپاسیفیک خود، حمایت از تایوان را به طرز چشمگیری افزایش داده است. فروش میلیاردها دلار تسلیحات به این جزیره، اعزام هیئت‌های عالی‌رتبه و حمایت از جریان های جدایی طلب در تایوان از جمله اقدامات امریکا در این راستا است.

پکن اقدامات واشنگتن در این زمینه را بارها محکوم کرده و آن را مداخله در امور داخلی چین و مغایر با سیاست «چین واحد» توصیف می کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید