اعزام بیش از ۱۰ هزار نظامی آمریکایی، تعداد نظامیان این کشور که در اروپا مستقر هستند را به حدود یکصد هزار نظامی افزایش می‌دهد.

اعزام ۱۰ هزار نظامی آمریکایی دیگر به اروپا

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، در بحبوحه تلاش‌های غرب برای تحریک روسیه به بهانه جنگ اوکراین، ایالات متحده در صدد است ۱۰ هزار و ۵۰۰ نظامی جدید به اروپا اعزام کند تا جایگزین نظامیانی شوند که در پی جنگ اوکراین، در اروپا مستقر شده بودند و اکثر آن‌ها در جناح شرق بلوک نظامی ناتو مستقر شده‌اند.

بنا بر گزارش شبکه روسی راشاتودی، اعزام بیش از ۱۰ هزار نظامی آمریکایی، تعداد نظامیان این کشور که در اروپا مستقر هستند را به حدود یکصد هزار نظامی افزایش می‌دهد. «جان کربی» سخنگوی پنتاگون در کنفرانس خبری روز جمعه خود با تأیید استقرار ۱۰ هزار نظامی آمریکایی در اروپا گفت که «جو امنیتی هم‌اکنون در منطقه اروپا به واسطه درگیری‌های اوکراین تغییر کرده است».

وی ادامه داد: «این استقرارها، جایگزین‌های یگان نفر به نفر می‌شوند که موجب می‌شود جایگاه کلی نیروهای ما در منطقه به صورت دست نخورده باقی بماند و همان حدود یکصدهزار نیرو باشد. واحدهای در حال جایگزینی پس از یک جابجایی مناسب مسئولیت‌ها به ایستگاه اصلی خود بازمی‌گردند».

سخنگوی پنتاگون تصریح کرد که جابجایی نظامیان احتمالاً در سراسر تابستان ادامه خواهد داشت، اما ارتش به زودی «نگاهی به حضور دائمی در اروپا خواهد داشت و ارزیابی» درباره این موضوع خواهد داشت که آیا باید سطح نظامیان مستقر در اروپا را در سطح فعلی حفظ کند یا خیر، اما هنوز تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده است.

طبق گزارش راشاتودی، پیش از آن‌که مسکو اواخر ماه فوریه نظامیان خود را به اوکراین اعزام کند، تعداد نیروهای آمریکایی در اروپا حدود ۸۰ هزار نظامی بود که برخی از آن‌ها به طور ثابت و دائم در پایگاه‌ها مستقر بودند و باقی به همراه شرکای ناتو در عملیات‌های آموزشی مشارکت می‌کردند.

راشاتودی گزارش کرد، از آنجایی که برخی از اعضای ائتلاف، مانند لیتوانی و کشورهای بالتیک برای حضور بیشتر و پایدارتر نیروهای آمریکایی در ماه‌های اخیر فشار آورده‌اند، مقامات آمریکایی راه‌هایی را برای برآورده کردن این درخواست‌ها از جمله ساخت پایگاه‌های جدید پیشنهاد کرده‌اند.

ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده آمریکا ماه گذشته به قانونگذاران کنگره گفت: «توصیه من ایجاد پایگاه‌های دائمی است، اما نیروهای آمریکایی را به طور دائم مستقر نکنید». وی استدلال کرد که این عملاً به مفهوم استقرار طولانی مدت است، زیرا «نیروهای چرخشی» می‌توانند از طریق «پایگاه‌های دائمی» چرخش کنند.

وی افزود: «و من معتقدم که بسیاری از متحدان اروپایی ما... بسیار بسیار مایل به ایجاد پایگاه‌های دائمی هستند و این پایگاه‌ها را می‌سازند و هزینه آن را پرداخت می‌کنند».

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید