بورس در هفته‌ای که گذشت بیش از دو درصد رشد کرد. به گفته کارشناس، بازار سرمایه این هفته می‌تواند روند صعودی به خود بگیرد.

پیش‌بینی بورس برای فردا شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱/ تاثیر رشد نقدینگی بر بازار

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، بورس در هفته اخیر از محدوده یک میلیون و ۵۲۹ هزار واحدی به سطح یک میلیون و ۵۶۴ هزار واحد رسید. شاخص کل بازار سرمایه در این هفته ۲٫۲ درصد رشد کرد.

در هفته‌ای که گذشت شاخص هم وزن ۳.۸ درصد رشد داشت. به عبارت دیگر شرکت‌های بزرگ عمدتا متعادل و شرکت‌های کوچک عمدتا مثبت بودند. شاخص فرابورس نیز مشابه شاخص کل بورس با رشد ۲٫۲ درصدی همراه بود.

پیش‌بینی بورس هفته آینده

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: به طور کلی معاملات هفته آینده مثبت است. علت این موضوع، افزایش قیمت محصولات کشاورزی، رشد دلار، رشد تراز نقدینگی خرد در معاملات بورسی، افزایش ارزش معاملات، سفر انریکه مورا به تهران، افزایش یارانه و حذف ۱۰ درصدی جامعه از دریافت یارانه و موج جدید تورم است.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه می‌دهد: اگرچه بازار های جهانی کمی اصلاح داشتند، اما به نظر می‌رسد ارزش‌گذاری سهام شرکت‌های خودرویی می‌تواند باعث رشد شاخص کل در موج جدید باشد. همچنین گروه خودرویی و قطعات نیز می‌توانند پیشتاز باشند.

تاثیر رشد نقدینگی بر بازارها

وی توضیح می‌دهد: افزایش نرخ‌هایی که پس از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی صورت گرفته در کنار موج جدید تورم و یارانه ۱۰ برابری، همینطور رشد نرخ پول در سال جدید، باعث تسریع حرکت قیمت در تمامی بازارها شده است.  بورس نیز اقتصاد بیمار ما را نشان می‌دهد. چه خوشمان بیاید چه نه، موج جدید نقدینگی در بازارها سرازیر می‌شود.

رئیسی با اشاره به سفر انریکه مورا می‌گوید: این سفر فعلا تعدیل کننده رشد دلار است و به نظر برگشتی به سطح مقاومتی که شکسته شده داشته باشیم.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید