«بلومبرگ» بر اساس گزارشی از آژانس اتمی مدعی شد برنامه هسته‌ای ایران در سال گذشته با تعداد بی‌سابقه بازرسی‌های بین‌المللی مورد بررسی قرار گرفت.

 بازرسی‌های آژانس اتمی از ایران رکورد زد / تعداد بازرسی‌های آژانس بیش از یک بازرسی در هر روز بوده است

به گزارش سلام نو به نقل از فارس؛ شبکه آمریکایی «بلومبرگ» در گزارشی مدعی شد برنامه هسته‌ای ایران در سال گذشته با تعداد بی‌سابقه بازرسی‌های بین‌المللی مورد بررسی قرار گرفت و بازرسان آژانس دسترسی گسترده‌ای به داده‌ها و تاسیسات هسته‌ای ایران داشتند.

آژانس اتمی در این ماه در گزارش محدودی که بلومبرگ مدعی است آن را مشاهده کرده، اعلام کرد «تعداد بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سال گذشته از 21 تأسیسات هسته‌ای اعلام‌شده ایران، بیش از یک بازرسی در هر روز بوده است». 

به ادعای این گزارش، بازرسی‌ها حتی پس از تصمیم ایران برای ممانعت از ارائه داده‌ها و جلوگیری از بازدیدهای سرزده از فوریه ۲۰۲۱ رکورد زد.

اخیراً، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در سخنرانی خود در پارلمان اروپا با اشاره به مساله ایران ابراز امیدواری کرد که آژانس بتواند بر اساس یک جدول زمانی متناسب با ایران به توافق دست یابد. وی همچنین مدعی شد، ایران اخیرا اطلاعاتی درباره فعالیت‌های خود به آژانس ارائه نکرده است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز ۱۴ اسفند ماه در تهران با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی برای سومین بار در دولت سیزدهم دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

پس از آن دیدار، ایران و آژانس در بیانیه‌ای اعلام کردند میان دو طرف توافق حاصل شده تا همکاری‌ها و گفت‌وگوهای میان خود را سرعت بخشیده و توافق کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران هم در کنفرانس خبری با مدیرکل آژانس، اعلام کرد: توافق کردیم مدارکی که باید بین ایران و آژانس مبادله شود، حداکثر تا خرداد انجام شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید