نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد که دولت فلسطین درحال حاضر مانع هرگونه انجام تحقیقات مشترکی درباره شهادت خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره می‌شود.

اسرائیل برای دفن پیکر خبرنگار الجزیره شرط تعیین کرد
به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دولت فلسطین درحال حاضر مانع هرگونه انجام تحقیقات مشترکی درباره شهادت خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره می‌شود.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: تشکیلات خودگردان فلسطین حتی مانع دریافت اطلاعات اساسی برای رسیدن به حقیقت درباره کشته شدن شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی می‌شود. من انتظار دارم که تحقیقاتی نامحدود و شفاف و کامل انجام شود. همچنین از تشکیلات خودگردان فلسطین می‌خواهم هیچ گونه اقدامی اتخاذ نکند که مانع تحقیقات شود.

تحقیقات اولیه ارتش رژیم صهیونیستی احتمال قتل ابوعاقله در جریان تیراندازی سربازان اسرائیلی در اردوگاه جنین را بعید نمی‌داند.

در این راستا محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با مشارکت مقامات اسرائیلی در تحقیقات درباره شهادت ابوعاقله مخالفت و تأکید کرد که باید این پرونده فورا به دیوان کیفری بین المللی ارجاع داده شود.

براساس گزارش واشنگتن پست یک مسئول در ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تحقیقاتی را درباره سه حادثه تیراندازی آغاز کرده است.

در این گزارش آمده است: اذعان اسرائیل به منزله عقب نشینی از اعلام اولیه درباره قتل احتمالی ابوعاقله توسط افراد مسلح فلسطینی است.

محمود عباس نیروهای اسرائیلی را مسئول شهادت ابوعاقله دانست. ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن محکوم کردن این حادثه اعلام کرد که این پرونده به دیوان کیفری بین المللی ارجاع داده می‌شود.

در همین راستا، جبریل رجوب، دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح، تاکید کرد که به هیچ وجه درباره ترور شیرین ابوعاقله، تحقیق مشترکی با اسرائیل انجام نخواهد شد.

رجوب در مصاحبه با برنامه شبانگاهی الجزیره خواستار تحقیقات بین المللی درباره این ترور شد و تاکید کرد که این رویداد بدون پاسخگویی نخواهد ماند.

شیرین ابوعاقله چهارشنبه در جریان تیراندازی نیروهای اسرائیلی در اردوگاه جنین به شهادت رسید.

از سوی دیگر نیروهای اسرائیلی شروطی را برای دفن جسد ابوعاقله مطرح کردند که از جمله آن بالا نبردن پرچم‌های فلسطین و فریاد نزدن است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید