عضو جمهوری‌خواه کنگره آمریکا گفته رئیس‌جمهور این کشور برای تأمین نفت به عربستان سعودی، ایران و ونزوئلا التماس می‌کند.

نماینده کنگره: جو بایدن به ایران ونزوئلا التماس می‌کند

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، «مارکوین مالین»، نماینده ایالت «اوکلاهاما» در مجلس نمایندگان آمریکا از سیاست‌های دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور کشورش انتقاد کرده و گفته که او همزمان با متوقف کردن فعالیت‌های اکتشاف نفت و گاز در بخش قطبی آلاسکا برای تأمین نفت به ایران و عربستان سعودی التماس می‌کند.

این عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با «نیوزمکس» گفت: «من نمی‌توانم کارهایی را که دولت بایدن انجام می‌دهد توضیح بدهم. او از جمهوری‌خواه‌ها بابت انجام این کار و آن کار انتقاد می‌کند و ترامپ را مقصر می‌کند اما کاری که هرگز انجام نمی‌دهد به عهده گرفتن مسئولیت کارهای خودش است.»

او تصریح کرد با آنکه بایدن می‌داند نفت و گاز از چه اهمیتی برای اوکلاهاما یا سایر ایالت‌های دارای انرژی برخوردار است «به ایران التماس می‌کند که دوست ما نیست؛ یا به سعودی‌ها التماس می‌کند که دنبال منافع خودشان هستند.؛ یا به ونزوئلا التماس می‌کند که رفیق روسیه است.»

دولت بایدن خردادماه سال گذشته مجوز صادرشده در دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» برای انجام فعالیت‌های اکتشافی و استخراج نفت و گاز در آلاسکا را باطل کرد.

مالین گفت که او و همسرش به عنوان صاحبان کسب و کار، هیچ‌گاه کارکنانشان را بابت ارتکاب اشتباه اخراج نمی‌کنند اما اگر کارکنان از پذیرش اشتباه امتناع کنند اخراج خواهند شد. وی در ادامه گفت: «دموکرات‌ها باید از واشنگتن اخراج شوند چون نمی‌توانند بپذیرند که اشتباه کرده‌اند.»

رسانه‌ها چندی پیش گزارش داده بودند کاخ سفید برای پاسخ دادن به نیازهای انرژی در دنیا در بحبوحه جنگ اوکراین دست به دامان عربستان سعودی، ایران و ونزوئلا شده است.

شبکه سی‌ان‌ان، به عنوان مثال بهمن‌ماه گذشته (اندکی قبل از آغاز جنگ اوکراین) گزارش داد کاخ سفید برای اعمال فشار بر عربستان سعودی جهت افزایش تولید نفت در بحبوحه بحران اوکراین دو مقام ارشد آمریکایی را عازم ریاض کرده است.

یک مقام آمریکایی به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت سعودی‌ها به دلیل تعهداتشان به اوپک‌پلاس تمایلی به تغییر در میزان تولید نفت نداشته‌اند. اوپک‌پلاس، کنسرسیومی متشکل از کشورهای تولیدکننده نفت است که روسیه را هم شامل می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید