۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵
کد خبر: 55356549

برخی از افراد ادعا می‌کنند که قرعه‌کشی خودرویی در کار نیست و تقلب صورت می‌گیرد. آیا این ادعا صحت دارد؟

تقلب در قرعه‌کشی خودروها صحت دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، طرح‌های فروش محصولات خودروسازان به صورت هفتگی برگزار می‌شوند. متقاضیان با ثبت‌نام در این طرح‌ها می‌توانند در قرعه‌کشی محصولات خودروسازان شرکت کنند.

البته چندی پیش، وزیر صمت اعلام کرد: همه خودروسازها از ۱۸ اردیبهشت هرگونه عرضه خودرو را صرفا از طریق سامانه متمرکز قرعه‌کشی انجام دهند تا ضمن ایجاد شفافیت، امکان عرضه عادلانه‌تر برای همه خودروهای تولیدی فراهم شود. در همین راستا نیز طرح‌های فروش خودروسازان به صورت موقت حذف شد.

اما برخی از افراد ادعا می‌کنند که قرعه‌کشی در کار نیست و تقلب صورت می‌گیرد. افراد می‌توانند با پرداخت مبلغی به یک رابط بدون قرعه‌کشی خودرو را از خودروسازانی مانند ایران‌خودرو و سایپا خریداری کنند.

ماجرا چیست؟

مرتضی مصطفوی، کارشناس صنعت خودرو در گفت: به دلیل عدم سیاستگذاری درست و ناکارآمدی در سیاست‌گذاری، خودرو تبدیل به یک کالای سرمایه‌ای شد. قرعه‌کشی نیز سبب شد که صنعت خودرو به یک صنعت شانسی تبدیل شود.

او افزود: هدف قرعه‌کشی یکسان‌ کردن شانس مصرف‌کننده واقعی برای خرید خودرو بود. اما طبق برخی از آمارها حدود ۷۰ درصد از افرادی که در این قرعه‌کشی‌ها برنده می‌شوند، خودرو را برای انگیزه دلالی خریداری می‌کنند. این نشان‌دهنده عدم موفقیت طراحان سامانه قرعه‌کشی در شفافیت و کاهش دلالی در بازار است. اتفاقاتی مثل پرداخت پول به یک رابط و خرید خودرو نیز در کشور شنیده می‌شود.

نظر مردم چیست؟

برخی از مخاطبان معتقدند قرعه‌کشی در کار نیست و خودروسازان را مقصر می‌دانند:

« منم همش روثبت نام کردم ولی دریغ ازیک باربرنده شدن منی که این همه شانسم خوبه اینا دروغه ….الکی سرمونا گرم کردن.»

« سلام بله همش پارتی بازیه
و چند تا از اقوام ما با ۲۰ ملیون یا ۳۰ ملیون رشوه دادن صاحب ماشین شدن و همش با پارتی بازی ودلال بازی هست وقرعه کشی اصلی نمیشه.»

« من فرزند دومم ۴ دی ماه ب دنیا اومده کو پس اجرای عدالت بین مادران نه خودم ماشین دارم نه همسرم همش دروغه طرح مادرانی وجود نداره برای خودشون میبرن ماشین رو.»

« سلام خدا می‌دونه ۳۴ بار شرکت کردم برنده نشدم. خودرو هم نداریم. باید قرعه کشی برداشته بشه و به کسانی که خودرو ندارند از سایت یارانه تحقیق کنند که حق به حق دار برسه و نیازمند واقعی شناسایی بشه.»

« اگر واقعا هدف این باشه که خودرو به دست نیازمند واقعی برسه دیگه طرح مادران دارای ۲فرزند به بالا معنا ندارد که اینطوری یه تعداد مادر دلال در بازار درست کنند و به عده هم به فکر تولید مثل باشند. در بررسی واقعی خانواده‌ای که خودرو نداره در اولویت بالاست. بعد اون افرادی که بالای ۱۰سال خودرو خرید نکردند. پیشنهاد میشه با طرح آزادسازی بنزین، خیلی از نیازمندیهای واقعی مشخص میشه ضمن اینکه قیمت بازار بشدت پایین میاد. اینطوری بسیاری از خانواده ها با مدیریت یک خودرو سعی میکنند درترددها ازش استفاده کنند.»

البته برخی نیز قرعه‌کشی را واقعی و برد در آن را شانسی می‌دانند:

« چون تعداد افراد ثبت نامی و متقاضی زیاد است ولی تعداد خودروهای قابل عرضه خیلی کمتر است. در نتیجه شانس برنده شدن، خیلی کم میشه.»

« من خودم تو قانون جوانی جمعیت شرکت کردم برای اولین بار برنده شدم جزو مردم عادی هستم وهیچ پارتی ندارم.»

کد خبرنگار: ۱۳
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • حامد IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    0 0
    چطور وجود نداره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید