شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به یک میلیون نفر رسیده و از سوی دیگر دو میلیون نفر در اروپا بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند.

افزایش عجیب آمار قربانیان کرونا در اروپا و آمریکا

شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به یک میلیون نفر رسیده و از سوی دیگر دو میلیون نفر در اروپا بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند.

به گزارش سلام نو، به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، « جو بایدن » رئیس جمهور آمریکا که قرار است میزبانی نشستی با محور ویروس کرونا را بر عهده داشته باشد روز پنجشنبه رسیدن شمار قربانیان این بیماری در کشورش به مرز یک میلیون نفر را اعلام کرد.

بایدن در این بیانیه‌ای درباره جان‌باختگان در اثر ویروس کرونا نوشت: «[آمریکا] به نقطه عطف تأسف برانگیزی رسیده و هرکدام از اعداد مربوط به این آمار، فقدانی غیر قابل جبران است».

رئیس جمهور آمریکا درباره این تعداد موارد فوت در اثر کرونا نوشت: «به‌خاطر این همه‌گیری یک خانواده، یک جامعه و یک ملت برای همیشه عوض شده است. من و جیل (همسرش) برای تک تک آن‌ها دعا می‌کنیم».

از سوی دیگر، سازمان جهانی بهداشت نیز روز پنجشنبه اعلام کرد شمار موارد فوت در اثر ابتلا به ویروس کرونا در قاره اروپا از مرز دو میلیون نفر عبور کرده است.

طبق آمار این سازمان، شمار قربانیان ویروس کرونا در اروپا روز پنجشنبه به دو میلیون و دو هزار و پنجاه و هشت نفر رسیده است.

این آمار در حالی منتشر شده که شنبه این هفته یک مقام ارشد دولت آمریکا به شبکه «سی‌ان‌ان» گفت که پیش‌بینی ۱۰۰ میلیون ابتلای احتمالی، تخمینی بر اساس طیف وسیعی از مدل‌های خارجی است که به دقت توسط دولت پیگیری و شامل پاییز و زمستان می‌شود.

مقامات آمریکایی می‌گویند این تخمین بر اساس این فرض اساسی استوار است که منابع اضافی یا اقدامات کاهش‌دهنده همه‌گیری، از جمله بودجه جدید مقابله با کرونا وجود نداشته باشد یا سویه‌های جدید ظاهر شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید