۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۸
کد خبر: 55356531

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت : دانه‌های قرمز پراکنده سطح پوست، علائمی شبیه سرمازدگی در نوک انگشتان پا و ریزش مو می‌تواند از علائم ابتلا به کرونا باشد

 علائم پوستی ابتلا به کرونا
به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت : دانه‌های قرمز پراکنده سطح پوست، علائمی شبیه سرمازدگی در نوک انگشتان پا و ریزش مو می‌تواند از علائم ابتلا به کرونا باشد .

 زهره تهرانچی روز پنجشنبه در چهاردهمین کنگره تازه ها در بیماری پوست گفت: ضایعات پوستی در نوع خفیف یا بدون علامت کرونا نیز دیده شده است. حتی بعد از بهبود بیماری ضایعاتی خارش دار که برجسته هستند یا ضایعات تاولی که در افراد جوان و حاد بیماری بیشتر دیده شده یا علائمی مثل سرمازدگی بویژه در نوک انگشتان پا بدون اینکه با سرما مواجهه داشته باشند میتوانند علائم پوستی ناشی از ویروس کرونا باشند که بهتر است مردم با این علائم آشنا باشند .

وی گفت : این بیماریها شاید با خارش همراه باشد و پزشک برای آن دارو تجویز کند اما مهمترین مسئله این است که میتواند علامت کرونا باشد، بنابراین تست پی سی آر میتواند تایید یا نفی بیماری باشد تا از گسترش ویروس جلوگیری شود .

ویروس کرونا و حذف سلولهای سرطانی

تهرانچی در ادامه به مقاله ای خارجی اشاره کرد وگفت : ویروس کرونا عوارض زیادی داشت اما در مقاله ای عنوان شده بود که فردی با لنفوم و انتشار عمومی و متاستاز بعد از ابتلا به کرونا ،۹ ماه بعد ضایعات سرطانی لنفوم بدون شیمی درمانی حذف شده بودند که نیاز به تحقیق این اثر ویروس بر بیماریها هم باید داشت .

این همایش تا ۲۳ اردیبهشت در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار است.


 

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید