مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت، به تشریح جزئیات فروش خودرو در سامانه یکپارچه فروش پرداخت.

نحوه فروش خودرو در سامانه یکپارچه فروش / زمان آغاز کار سامانه کی است؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، عبدالله توکلی ضمن تشریح کامل جزئیات و سازوکار «سامانه یکپارچه فروش خودرو»، در ابتدا به علت چرایی و هدف از طراحی این سامانه پرداخت.

او گفت: در روش‌های قبلی فروش و عرضه خودرو دو نکته حائز اهمیت وجود داشت که زمینه‌ساز هم‌اندیشی برای طراحی این سامانه شد.

در وهله اول، بررسی روند عرضه خودرو به‌ویژه طی چند سال اخیر نشان می‌دهد که خودروسازان ما به تولید خودروهای ناقص روی آورده بودند.

خودروسازان آمار تولید را ارائه می‌دادند اما در عمل میزان عرضه بسیار کمتر بود.

در حقیقت خودروها به سبب ناقصی قطعات در پارکینگ‌ها می‌ماند و امکان عرضه نداشت.

این در حالیست که بایستی تمرکز اصلی بر عرضه محصول به بازار باشد؛ لذا تاکید شده تا خودروسازان تولید ناقص نداشته باشند و هر چه تولید می‌کنند، قابلیت عرضه داشته باشد.

مدیرکل دفتر صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت تصریح کرد:  فارغ از اینکه این تولید خودروها به این شیوه (خودرو ناقص) در دنیا بسیار عجیب و غیرمتعارف است.

بحث تولید انبوه در صنعت خودرو با این هدف مطرح شد تا با تولید انبوه، هزینه‌های سربار کاهش یابد؛ اما زمانیکه خودرو ناقص تولید می‌شود و در آمار تولید هم لحاظ می‌شود، در عمل کالای ناقصی تولید شده که قابلیت عرضه به بازار نداشته است.

توکلی با بیان اینکه به جرئت می‌توان گفت میزان عرضه‌ای که در سامانه یکپارچه فروش خودرو انجام خواهد شد، چندین برابر دوره‌های قبل خواهد بود،گفت: برای آنکه هجوم زیادی هم اتفاق نیفتد، بازه زمانی مشخص تعیین خواهد شد.

وی ادامه داد: متقاضیان با عرضه تعداد قابل توجهی خودرو از سوی خودروسازان متعدد مواجه خواهند بود و دیگر مهلت زمان چند روزه برای ثبت‌نام مطرح نیست.

وی ادامه داد: روال تحویل نیز به این صورت خواهد بود که چنانچه تقاضا برای یک خودرو، بیش از میزان عرضه آن در آن دوره باشد، مشتریان نهایی به شیوه قرعه‌کشی تعیین خواهند شد؛ در غیراینصورت خودرو به هر فرد ثبت‌نام کننده تعلق خواهد گرفت.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید