وزیر خارجه امارات حمله اخیر داعش به تاسیسات تصفیه آب در صحرای سینای مصر را که در جریان آن ۱۱ تن از نظامیان این کشور کشته شدند، محکوم کرد. وزارت خارجه عربستان نیز این حمله را به شدت محکوم کرد.

واکنش تند امارات و عربستان به حمله اخیر داعش به شبه‌جزیره سینای مصر
به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا؛ وزیر خارجه امارات حمله اخیر داعش به تاسیسات تصفیه آب در صحرای سینای مصر را که در جریان آن ۱۱ تن از نظامیان این کشور کشته شدند، محکوم کرده و همبستگی ابوظبی با قاهره در مقابله با تروریست‌ها را خواستار شد. وزارت خارجه عربستان نیز این حمله را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام)، عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات در بیانیه‌ای حمله تروریستی به یک ایست امنیتی واقع در شمال شبه جزیره سینا در مصر را به شدت محکوم و تاکید کرد: ابوظبی همواره مخالف تمامی اشکال خشونت و اقدامات مخل امنیت و ثبات و ناقض ارزش‌ها و اصول انسانی است.

همچنین بن زاید بر حمایت همیشگی و همبستگی امارات با مصر در مقابله با تروریست‌ها و پشتیبانی‌اش از تمامی اقداماتی برای حفظ امنیت و ثبات مصر در برابر این حملات انجام می‌گیرند، تاکید کرد.

وزارت خارجه عربستان نیز در بیانیه‌ای ضمن محکومیت شدید این حمله، حمایت کامل خود از اقدامات مصر دربرابر تهدیدهای امنیتی اعلام کرده و نقش نیروهای مسلح مصر در مقابله با این اقدامات تروریستی و خرابکارانه را ستود.

ارتش مصر روز شنبه از کشته شدن یک افسر و ۱۰ سرباز و زخمی شدن پنج تن دیگر در جریان تبادل آتش در ساحل شرقی کانال سوئز در حمله تروریستی که ایستگاه پمپاژ آب در صحرای سینا را هدف قرار داد، خبر داد.

گروه تروریستی داعش مسؤولیت این حمله را برعهده گرفت.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید