ترکیه مرحله فعال رزمایش شیر دریایی-۲۰۲۲ را در مرز با یونان با هدف بهبود کیفیت و کارایی عملیات جستجو و نجات در سواحل دریای اژه آغاز کرد.

رزمایش شیر دریایی۲۰۲۲ ترکیه در مرز با یونان

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، مرحله فعلی رزمایش شیر دریایی-۲۰۲۲ که توسط فرماندهی گارد ساحلی ترکیه برگزار می‌شود در آب‌های بین المللی دریای اژه و حریم هوایی ترکیه در محدوده منطقه جستجو و نجات این کشور در حال برگزاری است.

اهداف اعلام شده این رزمایش افزایش توانایی واحدهای جستجو و نجات و مراکز هماهنگی ترکیه برای انجام عملیات مشترک، شناسایی و رفع مشکلات احتمالی در منطقه است.

به گزارش تی آر تی، فاز فعال شامل هلیکوپترهای جستجو و نجات، هواپیماهای ترابری، هواپیماهای جنگی، ناوها و قایق های گشتی سریع نیروهای مسلح ترکیه و نیروهای امنیتی جمهوری خودخوانده ترک قبرس شمالی است.

دریای اژه که دریای مشترک ترکیه و یونان است، چندین دهه است که منطقه مناقشه دو کشور بوده است. یونان از تعداد زیادی مهاجر غیرقانونی که از طریق مرز دریایی با ترکیه وارد این کشور می شوند، به شدت متاثر شده است. باندهای قاچاق انسان به طور مرتب مهاجران غیرقانونی را از یک ایالت به ایالت دیگر می‌آورند. گارد ساحلی یونان روز یکشنبه اعلام کرد که ۱۰۶ مهاجر غیرقانونی پس از نجات از یک قایق غرق شده به جزیره کوس یونان در دریای اژه رسیدند.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید