۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳
کد خبر: 55356461

سفیر ایتالیا در جمهوری اسلامی ایران گفت: به احیای برجام و آغاز روابط جدید اروپا با ایران امیدوار هستیم.

ایتالیا: به احیای برجام امیدواریم

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «جوزپه پرونه» روز پنجشنبه در دیدار با استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در گذشته ایتالیا شریک نخست جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه اروپا بود، گفت: به دنبال رفع شرایط فعلی و برداشتن تحریم‌ها برای گسترش تجارت با ایران و توسعه سرمایه گذاری آمادگی داریم.

او می گوید:ایتالیا می‌تواند در ایجاد تکنولوژی ماشین آلات کشاورزی، صنعتی و بهره وری محصولات تولید شده تجارب خود را به جمهوری اسلامی ایران منتقل کند.

سفیر ایتالیا در جمهوری اسلامی ایران گفت:علاقه مندیم تا با برخی از استان‌های دارای ویژگی‌های خاص گردشگری همکاری فرهنگی و گردشگری مشترک داشته باشیم.

او آذربایجان‌غربی را دارای پتانسیل‌های ویژه اقتصادی، فرهنگی و گردشگری دانست و گفت: به اهمیت تاریخی و جغرافیایی آذربایجان‌غربی به خوبی واقف هستیم.

«پرونه» تنوع دینی، قومی و مذهبی آذربایجان‌غربی را یک ظرفیت بی نظیر اقتصادی دانست  و گفت: این استان به عنوان یک الگوی همزیستی مسالمت آمیز الگویی در سطح جهانی است.

استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این دیدار با قدردانی از حضور سفیر ایتالیا در استان‌های مختلف کشورمان، گفت: این حضور سبب شناخت لازم از پتانسیل‌های منطقه در راستای افزایش همکاری‌ها است.

محمدصادق معتمدیان روابط ایتالیا با ایران را دارای ریشه تاریخی دانست و گفت: در گذشته همکاری‌های خوبی با ایتالیا در حوزه علمی و اقتصادی صورت گرفته که امیدواریم با بهبود شرایط این روابط گسترش یابد.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: میزان مبادلات با توجه به شرایط همکاری به هیچ وجه قابل قبول نیست و نیازمند یک بازنگری است.

وی با تشریح موقعیت جغرافیایی آذربایجان‌غربی و هم مرزی این استان با سه کشور یادآور شد: آذربایجان‌غربی شاه راه ارتباطی بین المللی و دروازه آسیا به اروپا محسوب می‌شود.

معتمدیان توسعه گردشگری را از اولویت‌های دولت ایران دانست و تاکید کرد: ایران یکی از آزادترین کشورها در به رسمیت شمردن ادیان الهی، مذاهب و قومیت‌ها است.

او گفت: سیاست‌های کشورهای منطقه در به رسمیت شناختن اقوام، مذاهب و احترام به ادیان الهی در مقابل آزادی موجود در جمهوری اسلامی به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.

معتمدیان گفت: امنیت پایدار ایران، مردم محور است؛ روستاهای سراسر کشور به عنوان مرزبانان کشور عمل می‌کنند که این امر، نشان از عرق ملی آنها است.

معتمدیان  گفت: ۳۸ درصد شمس طلای کشور در آذربایجان‌غربی استخراج می‌شود و این استان بزرگترین معادن تیتانیوم خاورمیانه را دارد در همین راستا نیز تحقق برنامه دولت برای رشد اقتصادی ۹ درصدی با محوریت معادن دنبال می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید