پروازی که صبح پنجشنبه فرودگاه چونگ کینگ را به مقصد شهر نینگچی ترک می‌کرد، دچار نقص فنی و از باند منحرف شد و پس از برخورد کوتاهی با آسفالت، یکی از موتورها مشتعل شد.

آتش‌سوزی یک فروند هواپیمای مسافربری چین در فرودگاه / فیلم

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، یک فروند هواپیمای مسافربری هنگام برخاستن از فرودگاهی در جنوب غربی چین آتش گرفت و مقامات محلی اعلام کردند که یکی از موتورهای آن باند فرود را خراشیده و سپس آتش گرفته است.

شبکه روسی «راشاتودی» در این خصوص گزارش کرد، پروازی که صبح پنجشنبه فرودگاه چونگ کینگ را به مقصد شهر نینگچی ترک می کرد، دچار نقص فنی و از باند منحرف شد و پس از برخورد کوتاهی با آسفالت، یکی از موتورها مشتعل شد.

بر اساس این گزارش، مقامات هوانوردی محلی در بیانیه‌ای اعلام کردند که پس از انحراف هواپیما از باند، موتور روی زمین کشیده شد و آتش گرفت که اکنون آتش مهار شده است.

خطوط هوایی تبت گفت که تمامی ۱۲۲ سرنشین هواپیما از جمله ۱۱۳ مسافر و ۹ خدمه پرواز به سلامت از هواپیما خارج شدند که البته حدود ۴۰ نفر به دلیل جراحات جزئی برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند.

ویدئوهای زیادی در شبکه‌های اجتماعی از این حادثه به اشتراک گذاشته شده است که در یکی از آن‌ها ستون بزرگی از دود تیره دیده می‌شود که به آسمان بلند شده است و امدادگران تلاش می‌کنند تا آتش را مهار کنند.

فرودگاه اعلام کرد سمت چپ هواپیمای ایرباس SE A۳۱۹ آتش گرفت و افزود که تحقیقات در حال حاضر در حال انجام است. رویترز به نقل از وب سایتی که داده‌های هوانوردی را جمع آوری می‌کند، گزارش داد که این هواپیما ۹ ساله بود. ایرباس گفت که از این حادثه آگاه است و همچنان در حال بررسی وضعیت است.

حادثه امروز درست کمتر از دو ماه پس از سقوط مرگبار هواپیمای بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ متعلق به خطوط هوایی چین شرقی رخ داده است که در طی پرواز از کونمینگ به گوانگژو در ۲۱ مارس، تمام ۱۳۲ مسافر و خدمه آن کشته شدند. مقامات هوانوردی چین می‌گویند جعبه‌های سیاه هواپیما در این حادثه به شدت آسیب دیده و تحقیقات درباره این حادثه را دشوار کرده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید