۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
کد خبر: 55356391

جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا در گفتگوی تلفنی با فردیناند مارکوس جونیور، پیروزی وی در انتخابات ریاست‌جمهوری فیلیپین را تبریک گفت.

بایدن به رییس‌جمهور فیلیپین تبریک گفت

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: کاخ سفید چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در تماس با مارکوس تاکید کرده مشتاق تقویت ائتلاف میان دو کشور است.

فردیناند مارکوس جونیور، پسر و همنام دیکتاتوری سابق این کشور و معروف به "بونگ‌بونگ" در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری فیلیپین توانست رقیب خود «لنی روبردو»، معاون رئیس‌جمهوری این کشور را شکست دهد.

جنجالی‌ترین انتخابات ریاست جمهوری فیلیپین صبح روز دوشنبه آغاز شد و انتظار می‌رود که نتایج رسمی آن تا پایان ماه مه مشخص شود. با این حال با شمارش ۹۶ درصد از آرای واجدین شرایط در یک شمارش غیررسمی، پیروزی مارکوس در انتخابات روز دوشنبه قطعی شده؛ رقمی که نشان می‌دهد مارکوس بیش از ۳۰ میلیون رای و چیزی تقریبا دو برابر رقیبش دریافت کرده است.

گفته می‌شود که مارکوس ۶۴ ساله که سابقا در رقابت معاونت ریاست جمهوری فیلیپین در سال ۲۰۱۶ با اختلاف کمی از روبردو شکست خورده بود، در این کارزار انتخاباتی تنها بر یک مسئله تمرکز داشته است؛ "اتحاد".

او پس از انتشار خبر پیروزی خود، در فیسبوک پیام ویدئویی را ارسال کرد و دلیل پیروزی خود را "اعتقاد مردم به اتحاد" قلمداد کرد.

پدر مارکوس (فردیناند امانوئل ادارلین مارکوس) در ۱۹۸۶ و در نتیجه «انقلاب قدرت مردم» فیلیپین سرنگون شد. پیروزی مارکوس در این انتخابات می‌تواند بار دیگر نام خانوادگی او را در صحنه تاریخ سیاسی فیلیپین حک کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید