پارک جنگلی نور که پارک جنگلی سعیدی آشتیانی نور هم نامیده می شود جزو آخرین باقیمانده جنگل های جلگه ای بوده و در سال ۱۳۵۱ با همت مرحوم سعیدی آشتیانی طراحی و احداث گردید از این رو به نام موسسش هم نامیده می‌شود.

پارک جنگلی نور مقصدی مناسب برای گردشگری

به گزارش سلام نو، پارک جنگلی نور از نظر وسعت یکی از بزرگترین پارک های خاور میانه است. این پارک در نزدیکی کوه و دریا واقع شده و به دلیل جاذبه های گردشگری و ارزشهای طبیعی از جمله ذخیره گاه درخت بومی ایران بنام سفید پلت مورد توجه بسیار کارشناسان و مردم منطقه میباشد. مساحت کل این پارک جنگلی ۳۶۴۵ هکتار است که ۳۵۰ الی ۴۰۰ هکتار از مساحت این پارک تفریحی و بقیه حفاظت شده می‌باشد.

پارک جنگلی نور مقصدی مناسب برای گردشگری

پارک جنگلی نور یا جنگل نور در کیلومتر پنج نور به محمودآباد با مساحت ۳۶۴۵ هکتار در شهرستان نور قرار دارد که از نظر وسعت یکی از بزرگترین پارک های خاورمیانه است  و دارای جذابیت های گردشگری بسیار است.
در ابتدای ورودی غربی پارک جنگلی نور که از جاده اصلی نور محمودآباد جدا می شود، سردر زیبای سنگی با ویژگی های معماری و پوشش چوبی ساخته شده که دیدنی است. تجهیزات و امکانات روزانه دارد و به دلیل برخی ویژگی ها مانند دسترسی مناسب به جاده ساحلی نور، نزدیکی به شهرهای محمود آباد، نور، آمل و داشتن امکانات کامل تفرجگاهی از قبیل میز، نیمکت، آب لوله کشی و زمین بازی، مورد استفاده مردم شهر های مجاور و مسافران قرار می گیرد از خصوصیات بارز این پارک، نزدیکی آن به دریا و چشم

پارک جنگلی نور مقصدی مناسب برای گردشگری

اندازهای زیبای آن است. در بیشه های اطراف این پارک قرقاول ایرانی نیز وجود دارد که جاذبه خاصی به آن می بخشد. همچنین داشتن ذخیره گاه ۲۷۰ هکتاری درخت “سفید پلت” که بومی ایران است ارزش ویژه ای به این منطقه داده است. در این پارک جنگلی همچنین انواع گونه های جنگلی مانند افرا ، ممرز ، توسکا ، انجیلی و ... یافت می شود .
پارک جنگلی نور که پارک جنگلی سعیدی آشتیانی نور هم نامیده می شود جزو آخرین باقیمانده جنگل های جلگه ای بوده و در سال ۱۳۵۱ با همت مرحوم سعیدی آشتیانی طراحی و احداث گردید از این رو به نام موسسش هم نامیده می شود.

پارک جنگلی نور مقصدی مناسب برای گردشگری

امکانات جنگل نور :

رستوران مجهز و زیبا ، آلاچیق های متعدد چوبی، پارک های بازی کودکان ، مسجد ، زمین های ورزشی از جمله امکاناتی است که آن را به یکی از تفرجگاههای مهم شمال ایران بدل کرده است . در ابتدای ورودی غربی پارک که از جاده اصلی نور محمودآباد جدا می شود ، سردر زیبای سنگی با ویژگی های معماری و پوشش چوبی ساخته شده که دیدنی است.

پیشنهاد می کنیم ذغال تهیه بفرمایید تا هم خطر آتش سوزی جنگل کاهش پیدا کند و هم درختان کمتری آسیب ببینند.

پارک جنگلی نور مقصدی مناسب برای گردشگری

مسیر دسترسی:

https://fa.tripyar.com/uploads/picture/1966/how-to-get-to-nur-forest-park-from-mahmudabad.jpg

 منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید