۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۷
کد خبر: 55356328

شهروندانی که جز سه دهک پایین جامعه از لحاظ درآمدی هستند به‌صورت رایگان تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند.

بیمه رایگان سه دهک پایین جامعه

به گزارش‌ سلام نو به نقل از ایسنا، محمدحسین صفاری، امروز(چهارشنبه، ۲۱ اردیبهشت) در نشست مشترک با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان، اظهار کرد: طی سه روز گذشته۱۷۰هزار نفر از شهروندان استان اصفهان تحت پوشش این طرح قرار گرفتند که این گروه از افراد فاقد هر گونه پوشش بیمه‌ای بودند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود که تعداد افراد فاقد بیمه در استان اصفهان بین ۲۰۰ هزار تا ۳۰۰ هزار نفر متغیر باشد که با تدبیر صورت گرفته همه گروه‎هایی که در دهک‌های پایین درآمدی هستند به صورت سیستمی و بدون مراجعه و ارائه مدارک، تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

به گزارش ایسنا، مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان تصریح کرد: براساس تایید وزارت رفاه، سه  دهک اول درآمدی به صورت رایگان، دهک چهارم با پرداخت ۱۰درصد، دهک‌های پنجم و ششم با پرداخت ۲۵ درصد، دهک‌های هفتم و هشتم با پرداخت ۵۰ درصد و دهک‌های نهم و دهم نیز با پرداخت  کل حق بیمه می توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

وی در مورد پوشش خدمات سازمان بیمه سلامت، گفت: ۹۰ درصد هزینه‌ها در بخش بستری و ۷۰ درصد هزینه‌ها در مراکز سرپایی تحت پوشش بیمه سلامت است. بیماران خاص نیز پوشش بیمه ای ۱۰۰ درصد را دریافت می‌کنند و این بیمه شدگان هزینه‌ای بابت داروهای درمان بیماری خود پرداخت نمی‌کنند.

صفاری افزود: بیمه سلامت برای افرادی که در دهک‌های درآمدی ۴ و بالاتر قرار گرفتند فراخوان داده تا از دو روش غیر حضوری سامانه شهروندی بیمه سلامت به آدرس bimehsalamatiranian.ir و یا مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد بر اساس آزمونِ وسع و مشارکت در پرداخت حق بیمه تحت پوشش قرار گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان، گفت: افرادی که به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند با مشارکت پزشک خانواده شهری می توانند از خدمات بخش خصوصی در مطب استفاده کنند و در موارد اورژانس از خدمات مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بهره مند شوند.

وی افزود: تمرکز اصلی بیمه سلامت بر پوشش درمان ناباروری در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت است به طوری که ۹۰ درصد از خدمات ناباروری معادل تعرفه عمومی غیر دولتی قابل پرداخت است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید