مجلس نمایندگان ایالات متحده بسته کمک‌های نظامی و مالی به ارزش ۳۹.۸ میلیارد دلار را برای حمایت از اوکراین در برابر روسیه تصویب کرد.

کمک ۴۰ میلیارد دلاری مجلس آمریکا به اوکراین
به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم از راشاتودی، مجلس نمایندگان ایالات متحده بسته کمک‌های نظامی و مالی به ارزش ۳۹.۸ میلیارد دلار را برای حمایت از اوکراین در برابر روسیه تصویب کرد.

 مجلس نمایندگان ایالات متحده بسته کمک‌های نظامی و مالی به ارزش 39.8 میلیارد دلار را برای حمایت از اوکراین در برابر روسیه تصویب کرد.

این بسته معادل بیش از 5 درصد از کل بودجه امنیت ملی ایالات متحده در سال 2022 می‌باشد.

تنها 57 جمهوری خواه در رای گیری روز سه شنبه که تنها چند ساعت پس از انتشار متن این لایحه برگزار شد، آن را رد کردند.

برای اجرای این لایحه، دموکرات ها موافقت کردند که آن را از بسته کمکی 10 میلیارد دلاری برای کووید-19 جدا کنند، که به شدت مورد مخالفت جمهوری خواهان قرار گرفت.

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، قبلاً قول داده بود که "به سرعت" برای تصویب این قانون اقدام کند، که کل حمایت ایالات متحده از اوکراین را در سال جاری به حدود 54 میلیارد دلار و بیش از هزینه ای که واشنگتن برای کمک های خارجی در سراسر جهان در سال 2019 هزینه کرده است، می رساند.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا مدعی شد که این لایحه مربوط به امنیت ملی ایالات متحده است و گفت: مردم اوکراین برای دموکراسی خود و... همچنین برای دموکراسی ما در این کارزار مبارزه می کنند.

با این حال، منتقدانی مانند اندی بیگز، نماینده آریزونا، می‌گویند که "ما نمی توانیم با خرج کردن پولی که نداریم به اوکراین کمک کنیم."

این قانونگذاران حتی بیش از 33 میلیارد دلاری را که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ابتدا درخواست کرده بود، تصویب کردند.

بر اساس این گزارش، حداقل 8.7 میلیارد دلار از این پول نقد به صندوق حمایت اقتصادی که توسط وزارت خارجه آمریکا اداره می‌شود برای کمک به پوشش کسری بودجه اوکراین و سایر «نیازهای اضطراری» اختصاص خواهد یافت.

این در حالی است که 900 میلیون دلار دیگر برای اسکان پناهندگان اوکراینی در کشورهای همسایه در نظر گرفته شده است. 5 میلیارد دلار دیگر نیز به برنامه‌های جهانی کمک‌های غذایی اختصاص داده خواهد شد تا اختلالات احتمالی در زنجیریه عرضه‌ به علت جنگ اوکراین و روسیه تحریم‌شده کاهش یابد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید