یک هیئت از مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه آینده برای اولین بار پس از بیش از ۵۰ سال یک جلسه علنی استماع در مورد یوفوها (اشیای پرنده ناشناس) برگزار خواهند کرد.

مجلس آمریکا پس از نیم‌ قرن درباره بشقاب‌پرنده ها جلسه می‌گذارد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا از سی‌ان‌ان، این جلسه بر برنامه‌ی پنتاگون متمرکز خواهد بود. این برنامه سال گذشته پس از انتشار ارزیابی اولیه گزارش‌هایی مبنی بر مشاهده ۱۴۴ مورد از "اشیای پرنده ناشناس" از سال ۲۰۱۴ که تنها یک مورد از آنها قابل توضیح بود، برگزار شد. کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان، این جلسه استماع عمومی را پس از جلسه‌ی غیرعلنی و محرمانه در مورد برنامه پنتاگون با عنوان "گروه همگام‌سازی مدیریت و شناسایی اشیاء هوایی" برگزار می‌کند.  این جلسه با موضوع مبارزه با تروریسم، ضد اطلاعات و مبارزه با اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی در روز ۱۷ مه (۲۷ اردیبهشت) در ساعت ۱۰ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۸:۳۰ به وقت ایران) آغاز خواهد شد.  

"رونالد اس. مولتری"(Ronald S. Moultrie) معاون اطلاعات و امنیت وزارت دفاع آمریکا و "اسکات دبلیو بری"(Scott W. Bray) معاون اطلاعات نیروی دریایی ارتش، دو شاهد حاضر در این جلسه خواهند بود.

"آندره کارسون"(André Carson)، نماینده دموکرات ایندیانا و رئیس کمیته برگزار کننده جلسه استماع در بیانیه‌ای گفت: مردم آمریکا از رهبران خود در دولت انتظار دارند و سزاوار آن هستند که به طور جدی هرگونه خطر احتمالی در مورد امنیت ملی مورد ارزیابی قرار بگیرد به ویژه خطراتی که ما به طور کامل آنها را درک نمی‌کنیم.

آدام شیف(Adam Schiff)، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا که از دموکرات‌های کالیفرنیا است در این مورد گفت: این جلسه به عموم مردم فرصتی می‌دهد تا مستقیما از کارشناسان و رهبران جامعه اطلاعاتی در مورد یکی از بزرگ‌ترین اسرار همه‌ی زمان‌ها به دست آورند. تا چرخه‌ی پنهان‌کاری بیش از اندازه و حد و گمان در مورد یوفوها(UFO) با حقیقت و شفافیت شکسته شود.

"جان کربی"(John Kirby)، سخنگوی پنتاگون در یک نشست خبری روز سه‌شنبه اعلام کرد که وزارت دفاع در تلاش است تا اطمینان حاصل کند که ما فرآیند بهتری برای شناسایی این پدیده‌ها داریم و اطلاعات را با شیوه‌ای پیشگیرانه‌تر و هماهنگ‌تر از قبل بررسی می‌کنیم.

این درحالی است که "ریک کرافورد"(Rick Crawford)، نماینده حزب جمهوری‌خواه آرکانزاس، ‌اقدام دموکرات‌ها برای برگزاری این جلسه استماع را با اشاره به سایر نگرانی‌های امنیت ملی زیر سوال برد.

او بیان کرد: در شرایطی که چین و روسیه در حال توسعه‌ی سلاح‌های فراصوت خود هستند و دولت بایدن عملیات‌های نظامی آمریکا در اوکراین را فاش می‌کند، ما تهدیدات اطلاعاتی بسیار جدی‌تری نسبت به بشقاب‌ پرنده‌ها داریم.  

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید