جنگل‌های انبوه در دامنه کوه و جریان رودخانه‌ ها و چشمه ‌های دائمی و فصلی، مناظر زیبایی را در مساحتی حدود ۵۹ هکتار به وجود آورده و صدای جریان آب آرامش دهنده روح و روان هر گردشگری است.

از تنگ چهل چای مینودشت چه می‌دانید؟

به گزارش سلام نو، تنگ چهل چای که به بهشت نیز معروف است، در مجاورت شهر مینودشت در استان گلستان قراردارد. پدیده های طبیعی چهل چای با جنگل های انبوه که در دامنه کوه و بستر دره وجود دارد، جریان رودخانه و همچنین چشمه های دائمی و فصلی فراوان مناظر زیبا از جلوه های آفرینش را در پیش روی مشتاقان طبیعت قرار داده است.

از تنگ چهل چای مینودشت چه می‌دانید؟

در جنوب شرقی مینو دشت جنگل و تنگی خودنمایی می کند که گذشته از درختان سر به فلک کشیده و مراتع سرسبز، رودخانه چهل چای و چشمه های متعدد فصلی و دائمی چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند. جنگل‌های انبوه در دامنه کوه و جریان رودخانه‌ ها و چشمه ‌های دائمی و فصلی، مناظر زیبایی را در مساحتی حدود ۵۹ هکتار به وجود آورده و صدای جریان آب آرامش دهنده روح و روان هر گردشگری است. پوشش گیاهی پارک جنگلی چهل چای بر اساس تقسیم بندی جنگل‌های ایران در ناحیه جنگل‌های پهن برگ خزری در دامنه شمالی رشته کوه‌های البرز واقع شده و شامل انواع درختان، درختچه ‌ها و گیاهان علفی و بوته ای کف جنگل می باشد.

از تنگ چهل چای مینودشت چه می‌دانید؟

این منطقه از نظر وضعیت توپوگرافی تپه ماهوری بوده و وضعیت اقلیمی آن گرم و مرطوب است. وجود شالیزارهای سرسبز و زیبا با بوی معطر برنج محلی و مشهور دم سیاه مینودشت در ورودی این پارک جنگلی، عبور رودخانه ای پر آب از مرکز آن، وجود چشمه‌های متعدد با آبی خنک و گوارا، وجود بوته های تمشک در دو طرف جاده و لا به لای درختان سبز و سربه فلک کشیده تنها بخشی از طبیعت زیبای پارک جنگلی تنگه چهل چای مینودشت است. با توجه به موقعیت جغرافیایی مینودشت و مواهب الهی آن و برخورداری از مناظر و جاذبه های زیبای طبیعی، تاریخی و قرار گرفتن این شهر در محدوده مرکزی و میانی مسیر تهران-مشهد هم از لحاظ مسافت و هم از جنبه آب و هوایی و همین طور دسترسی آسان، وجود جاده آسفالت و محوطه سازی انجام شده موقعیت مناسبی برای گردشگری دارد.

https://fa.tripyar.com/uploads/picture/3040/tange-chehelchay-5.jpg

امکانات

نمازخانه، سرویس های بهداشتی و فروشگاه های مواد غذایی و رستوران های سنتی موقعیت مناسبی برای تفرج و تفریح مسافران فراهم کرده است.

موقعیت مکانی

تنگ چهل چای در فاصله هفت کیلومتری جنوب شرقی شهر مینودشت واقع شده و نزدیکترین روستا به این منطقه روستای کلوکند است. مینودشت خود در کنار محور بین المللی شمال-مشهد قرار دارد.

از تنگ چهل چای مینودشت چه می‌دانید؟

جاذبه‌های گردشگری  نزدیک

  • آق چشمه مینودشت: بالاتر از تنگ چهل چای دو چشمه کنار هم بنام «آق چشمه» با آبدهی دائمی، مناظر بدیع و زیبا موجب سفر خانواده های متعدد و گردشگران به این منطقه می شود.
  • ماهی پران: بالاتر از آق چشمه، رودخانه خود را به کوه چسبانیده و در فاصله ای صد متر آب از داخل مجموعه ای سنگی عبور می کند، که دور نمای آن به آبشارهای زیبایی می ماند. زیباترین وجه آن تلاش ماهیهای کوچک است که سعی می کنند خود را با پرتاب کردن به بالا برسانند که این امر باعث شده تا آنجا را«ماهی پران» بنامند.

 منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    0 0
    سلام درمورد کباب کوبیده وجوجه کباب خوشمزه وآلاچیق های چهل چای چرا هیچ اشاره ای نکردین؟برید نوش جان کنید ببینید چیه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید