دیروز سازمان هدفمندسازی یارانه‌ اعلام کرد که ثبت نام از متقاضیان جدید یارانه، از قلم افتادگان، جاماندگان و منصرفان دوره قبل نیز به‌زودی از طریق وب‌گاه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و رسانه‌های جمعی اطلاع رسانی خواهد شد.

اطلاعیه مهم وزارت رفاه برای جاماندگان یارانه

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، هجوم متقاضیان معترض به تعیین دهک و همچنین جاماندگان یارانه کمک معیشتی به سامانه وزارت رفاه موجب شد که این سامانه با کندی مواجه شده و در بسیاری مواقع از دسترس کاربران خارج باشد.

هجوم متقاضیان معترض به تعیین دهک و همچنین جاماندگان یارانه کمک معیشتی به سامانه وزارت رفاه موجب شد که این سامانه با کندی مواجه شده و در بسیاری مواقع از دسترس کاربران خارج باشد.

بسیاری از شهروندان از دسترس نبودن سایت اعلامی از سوی وزارت رفاه گلایه ‌مندند و عنوان می کنند که موفق  به ورود و ثبت اطلاعات خود در این سامانه نمی شوند. این درحالی است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هجوم جاماندگان از دریافت یارانه را دلیل این موضوع عنوان می کند درحالی که تنها معترضان به تعیین دهک باید به این سامانه  مراجعه کنند.

در عین حال دیروز سازمان هدفمندسازی یارانه‌ اعلام کرد که ثبت نام از متقاضیان جدید یارانه، از قلم افتادگان، جاماندگان و منصرفان دوره قبل نیز به‌زودی از طریق وب‌گاه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و رسانه‌های جمعی اطلاع رسانی خواهد شد.

بنا بر اعلام این سازمان،‌ با تصمیات اتخاذ شده و بنا بر دستور رئیس جمهور متقاضیانی که به هر دلیلی از یارانه دوره‌های قبل محروم یا از ثبت نام یارانه جا مانده‌اند پس از طی مراحل ثبت نام و بررسی شرایط متقاضی در صورت واجد شرایط بودن مانند سایر مشمولان یارانه جدید نیز از این دو نوبت از یارانه بهرمند خواهند شد. 

اطلاعیه وزارت رفاه

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شماره‌های تماس پاسخگویی به سئوال‌های مردم در مورد دهک‌بندی یارانه‌ها اعلام شد، جاماندگان یارانه با سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارتباط برقرار کنند.

در اطلاعیه شماره یک این وزارتخانه آمده است، شماره‌های تماس پاسخگویی به سئوالات مردم در مورد دهک‌بندی یارانه ها اعلام شد؛ جاماندگان یارانه با سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارتباط برقرار کنند.

مرکز روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه ای از راه‌اندازی شماره های پاسخگویی برای رفع دغدغه‌های مردم در مورد موضوع مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها به شرح زیر خبر داد:

۱- افرادی که به هر نحوی از سال ۹۳ به بعد برای یارانه‌ها ثبت‌نام نکرده و یا از قلم افتاده بودند، لازم است در سامانه‌ای که قرار است سازمان هدفمندی یارانه‌ها در دسترس قرار دهد ثبت نام کنند؛ جزئیات بیشتر در این زمینه در اختیار سازمان هدفمندی قرار دارد.

۲- افرادی که به هر نحوه به دهک‌بندی خود اعتراض دارند می‌توانند از طریق سامانه جامع رفاه ایرانیان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ادرس https://hemayat.mcls.gov.ir اعتراض خود را ثبت کنند و اگر اطلاعات اعلامی تایید شود یارانه آنها جبران خواهد شد.  

۳- شماره تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ و شماره گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پاسخگویی به سؤالات در این زمینه در اختیار مردم گذاشته می‌شود.

جاماندگان یارانه فقط با این سازمان ارتباط بگیرند | اطلاعیه مهم وزارت رفاه

فقط معترضان به دهک‌ها به سایت وزارت رفاه مراجعه کنند

مدیر روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سامانه وزارت رفاه به دلیل هجوم متقاضیان با کندی مواجه شده و باید فقط معترضان به دهک‌بندی مراجعه کنند.

مرتضی موتورچی به فارس گفت: فقط‌ کسانی که نسبت به دهک‌بندی خود اعتراض دارند ضرورت دارد به سامانه وزارت رفاه مراجعه کنند.

به گفته وی کسانی که یارانه آنها حذف شده و یا جزو افراد بازمانده از دریافت یارانه هستند، در آینده به سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها مراجعه کنند که سامانه آن سازمان هم در حال به‌روزرسانی است و هنوز اعلام نشده است.

موتورچی افزود: ترافیک افراد بازمانده و افراد حذف شده از یارانه موجب شده است که سامانه وزارت رفاه با کندی مواجه شود، در عین حال همکاران ما تلاش می‌کنند ظرفیت سامانه را ارتقا دهند. همچنین شماره گویای جدید با تعداد بیشتری پاسخگو در اختیار مردم قرار گرفته است که شماره ۰۲۱۶۳۶۹ و شماره جدید ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ در اختیار مردم قرار داده شده است.

مدیر روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در مورد اینکه برخی می‌گویند در سامانه اعلام شده است که تقاضای شما پس از ۶ ماه بررسی و اعلام می‌شود، اظهار داشت: اینگونه نیست و در اسرع وقت تقاضاها و اعتراضات مردمی به میزان یارانه معیشتی بررسی و نتیجه آن اعلام می‌شود.

وی تأکید کرد: در حال حاضر فقط کسانی به سامانه وزارت رفاه مراجعه کنند که سؤال یا اعتراض نسبت به دهک‌بندی خود دارند و اعتراض دارند که چرا در دهک‌ پایین یا بالای درآمدی قرار دارند.

موتورچی همچنین در مورد اینکه برخی شهروندان گلایه کردند که با وجود اینکه جزو مستمری‌بگیران یا بازنشستگان هستند اما یارانه معیشتی آنها  حذف شده است، گفت: فقط یارانه کسانی حذف شده که طبق معیارهای سامانه در دهک دهم و پردرآمد قرار دارند.

سازمان هدفمندی، یارانه کمک معیشتی جامانده‌ها را بررسی می‌کند

همچنین معاون فناوری نوین بانک مرکزی گفت: سازمان هدفمندی یارانه ها یارانه کسانی را که به حسابشان واریز نشده است را بررسی می کند.

مهران محرمیان معاون فناوری نوین بانک مرکزی در برنامه شبکه خبر در پاسخ به کسانی که می گویند پیش از این یارانه ماهانه را دریافت می کردند اما یارانه جدید «کمک معیشتی» به حساب آنها واریز نشده است، گفت: همه اینها را سازمان هدفمندی یارانه ها بررسی می کند و بانک در برابر اینها پاسخگو نیست.

محرمیان ادامه داد: برای بانک اطلاعات افراد و میزان مبلغی که باید به حساب آنها واریز شود، ارسال می شود.

دولت آغاز اجرای طرح اصلاح یارانه ها را اعلام کرده اما با وجود توضیحاتی که مسئولان درباره این طرح می دهند هنوز سئوالات زیادی بین مردم وجود دارد.

سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام کرده است به زودی سامانه‌ای را برای ثبت شکایات و اعتراضات اعلام می‌کند.


 
کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید