شنیدن صدای پرندگان، آوای موزون رودخانه و آبشار به جای صدای بوق‌ ماشین‌ها از موهبت‌های اقامتگاه بومگردی مشهد است.

اقامتگاه‌های بومگردی مشهد، تجربه لذت زندگی در بهشت

انتخاب اقامتگاه بومگردی مشهد و تنفس بخار چای درست شده بر روی آتش هنگامی که فارغ از هیاهوی شهر به درخت گردویی تکیه داده‌اید، و چرخش پرندگان در بالای سر شما با آوایی موزون و صدای آرام آب همان تجربه لذت زندگی در بهشت است.

اقامتگاه بومگردی مشهد، نگاهی متفاوت به سفر مشهد

شهر مشهد مقدس به دلیل اینکه حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام در آن واقع شده است، همواره میزبان مسافران بسیاری است. به همین دلیل مشهد همیشه در نگاه مسافران و ساکنین شهر مشهد، شهری شلوغ و پرهیاهو است. اما شما می‌توانید با انتخاب اقامتگاه بومگردی مشهد، سفری آرام و به دور از جنبش و هیاهو را به خودتان هدیه کنید.

شهر مشهد یکی از شهرهای توریستی ایران است. به همین دلیل هتل‌های موجود در این شهر همیشه پر از مسافر بوده و شلوغ هستند. از طرفی در مشهد مراکز خرید بسیاری وجود دارد و همیشه و در تمامی ساعات مراکز خرید مملو از مسافرین هستند. پس یافتن گوشه‌ای آرام و به دور از هیاهو برای استراحت در شهر مشهد تقریباً امکان‌پذیر نیست. اما یک راهکار وجود دارد آن هم رزرو اقامتگاه بومگردی در مشهد است. اقامتگاه بومگردی مشهد همان نقطه دنج برای استراحت است.

زیارت امام رضا علیه‌السلام و آرامش هدیه سفر به مشهد

اگر شما علاقه‌مند به زیارت امام رضا علیه‌السلام هستید، اما به دلیل شلوغی و ازدحام جمعیت از این سفر امتناع می‌کنید. ما یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم، رزرو اقامتگاه بومگردی در مشهد پیشنهاد ما به شما است. شما می‌توانید با رزرو اقامتگاه بومگردی در مشهد آرامش و زیارت امام رضا علیه‌السلام را به خودتان هدیه بدهید.

با واژه بومگردی آشنا شویم

واژه بومگردی یعنی سفر کردن به‌قصد دیدن طبیعت با رعایت فرهنگ مردم منطقه و به دور از هرگونه آسیب به طبیعت. همان‌طور که متوجه شدید بومگردی نوعی سفر است، اما سفری متفاوت از سایر مسافرت‌ها. شما در بومگردی از طبیعت بکر و زیبا لذت خواهید برد و هم‌زمان با رسوم و سنت‌های مردم آن منطقه آشنا خواهید شد.

اما بومگردی یک پیش‌شرط دارد: شما باید پایبند به فرهنگ مردم آن بوم باشید و همچنین از آسیب به طبیعت خودداری کنید. برای مثال: شما نمی‌توانید برخلاف قوانین منطقه موردنظر لباس بپوشید، به همین دلیل توریست‌های خارجی در زمان سفر به ایران و حتی در زمان بازید از روستاهای غیر اسلامی هم باید حجاب را رعایت کنند. نکته مهم‌تر حفظ سلامت طبیعت و خودداری از آسیب زدن به آن است. برای مثال: شما نباید بافت روستایی و سنتی منطقه را برهم بزنید.

اقامتگاه بومگردی چگونه است؟

ابتدا باید بدانید که اقامتگاه بومگردی تفاوت بسیاری با هتل دارد. شما در هتل‌های لوکس مشهد نظیر، هتل درویشی و قصر طلایی از امکانت رفاهی و خدماتی بسیاری برخوردار هستید و به‌اصطلاح از آسایش بسیاری بهره‌مند هستید.

اقامتگاه‌های بومگردی مشهد، تجربه لذت زندگی در بهشت


اما در اقامتگاه‌های بومگردی مشهد شما نمی‌توانید انتظار خدمات و امکانات رفاهی مانند هتل‌های لوکس را داشته باشید. اما مزیت اقامتگاه‌های بومگردی نسبت به هتل‌های لوکس آرامش بی‌نظر زندگی روستایی، به دور از قیدوبندهای زندگی شهری است.

ویژگیهای اقامتگاههای بومگردی

می‌خواهیم از مزیت‌ها و ویژگی‌های اقامتگاه‌های بومگردی با شما صحبت کنیم، و به‌طور خاص اقامتگاه‌های بومگردی مشهد را موردبررسی قرار می‌دهیم.

اقامتگاه‌ بومگردی مشهد از مزیت‌های بسیاری برخوردار هستند. شاید مهم‌ترین و بهترین ویژگی این اقامتگاه دنج، آرام و به دور از هیاهوی شهر بودن است. شنیدن صدای پرندگان، آوای موزون رودخانه و آبشار به جای صدای بوق‌ ماشین‌ها از موهبت‌های اقامتگاه بومگردی مشهد است.

همچنین شما می‌توانید به جای تنفس هوای آلوده شهرها، در میان درختان باغ‌راه بروید و نسیم خنک را استشمام کنید. لذت تماشای آسمان کویر ، به جای آسمان تیره و پر از آلودگی شهر با انتخاب اقامتگاه‌های بومگردی کویری در مشهد را می‌توانید تجربه کنید.

شما می‌توانید با سفر به اقامتگاه بومگردی مشهد تجربه‌های خاص و نابی را به دست آورید. شما  می‌توانید تجربه‌هایی نظیر شترسواری در کویر، و یا لنج سواری در دریا با سفر به اقامتگاه‌های بومگردی قشم و یا کیش به دست آورید.

شما می‌توانید در اقامتگاه بومگردی مشهد با صنایع‌دستی آن بوم آشنا شوید. همچنین می‌توانید نحوه درست کردن این صنایع‌دستی را از مردم آن منطقه یاد بگیرید و همچنین می‌توانید، این صنایع را خریداری کنید و به اقتصاد این بوم گردها کمک کنید.

از دیگر ویژگی‌های اقامتگاه‌های بومگردی قیمت پایین و مناسب آن‌ها نبست به هتل‌ها است. برای مثال: هزینه یک‌شب اقامت در هتل لوکس الماس ۲ مشهد ۵۲۰ هزار تومان است. اما هزینه یک‌شب اقامت در اقامتگاه بومگردی بوژان شبی ۱۶۵ هزار تومان است.

اقامتگاه‌های بومگردی مشهد، تجربه لذت زندگی در بهشت

تفاوت هتل با اقامتگاه بومگردی

  اقامتگاه‌های بومگردی توسط اهالی آن بوم اداره می‌شود. اهالی روستا محل زندگی خود را برای مسافرین آماده می‌کنند و شما در خانه‌ای با دکوراسیون سنتی و قدیمی اقامت خواهید داشت. هر اقامتگاه بومگردی متناسب با منطقه جفرافیایی خود خانه‌های متفاوتی را برای بومگردها آماده می‌کند.

برای مثال: شما اگر اقامتگاه بومگردی مشهد را انتخاب کنید، در خانه‌هایی با دیوارهای کاه‌گلی، سقف‌هایی با تیرک‌های چوبی، تنور و حوض آب اقامت خواهید داشت. اما اگر اقامتگاه بومگردی شمال انتخاب شما باشد، خانه‌هایی چوبی با شیروانی‌های زیبا را مشاهده خواهید کرد.

ازجمله تفاوت‌های هتل‌های لوکس با اقامتگاه‌ بومگردی نحوه سرو غذا است. شما در هتل با انواعی از غذاهای ایرانی، اروپایی، عربی و .... روبه‌رو هستید. همچنین در هتل‌ها رستوران‌های روف گاردن و کافی شاپ وجود دارد. اما در اقامتگاه‌های بومگردی غذاهای سنتی و متناسب با آداب آن بوم سرو می‌شود. شما نمی‌توانید انتظار سرویس غذایی فرنگی با تزیین کلاسیک را در یک برمگرد داشته باشید.

اگر شما تصور می‌کنید در مناطق بومگردی امکانات سرگرمی و رفاهی وجود ندارد، تصور غلطی دارید. درست است که شما در هتل‌های لوکس مشهد از امکاناتی مانند استخر، سونا و جکوزی بهره می‌برید. اما در اقامتگاه بومگردی مشهد نیز شما می‌توانید از حمام‌های سنتی و آب گرم‌های بی‌نظیر لذت ببرید.

اقامتگاه‌های بومگردی مشهد، تجربه لذت زندگی در بهشت

اقامتگاه‌های بومگردی در مشهد

اقامتگاه بومگردی با حیاط پلکانی در بوژان

اقامتگاه بومگردی دره پرستوها

اقامتگاه بومگردی در چالیدره طرقبه

اقامتگاه بومگردی بی بی لعبا

اقامتگاه بومگردی آوردگاه شاندیز

اقامتگاه‌های بومگردی مشهد، تجربه لذت زندگی در بهشت

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید