اتحادیه عرب، رژیم صهیونیستی را مسئول کامل این جنایت و اشغالگران را مستلزم پرسشگری مجامع بین‌المللی دانست.

واکنش اتحادیه عرب به کشته شدن خبرنگار الجزیره توسط صهیونیست‌ها

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از تارنمای «اسکای نیوز» نوشت: اتحادیه عرب امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه ای و محکوم کردن قتل این روزنامه نگار فلسطینی، تاکید کرد که این جنایت برای خاموش کردن صدای حق و حقیقت، آزادی و دفاع از عدل و عدالت انسانی در برابر تجاوزگری روزانه رژیم صهیونیستی و حملات مکرر به جنین و اعلام جنگ علنی اشغالگران علیه مردم فلسطین انجام شد.

اتحادیه عرب، رژیم صهیونیستی را مسئول کامل این جنایت دانست و اشغالگران را مستلزم پرسشگری مجامع بین المللی دانست و خواستار معرفی عاملان جنایت به مراجع قضایی بین المللی به عنوان ارتکاب «جنایت جنگی» و زیرپاگذاشتن همه قوانین بین المللی شد.

از سوی دیگر، «سعید ابوعلی»، دبیرکل امور فلسطین و سرزمین های اشغالی این اتحادیه ضمن اعلام تسلیت شهادت خبرنگار الجزیره به خانواده، همکاران و مخاطبانش گفت که فلسطین و جامعه رسانه ای و جنبش زنان فلسطین و عرب یک روزنامه نگار شجاع و مبارز را از دست داده است، برای همکار وی نیز که زخمی شده آرزوی شفای عاجل داریم.

همچنین سفارت آمریکا در بیت المقدس خواهان تحقیق جدی درباره قتل این خبرنگار و زخمی شدن همکار وی به ضرب گلوله صهیونیست ها شد.

«نفتالی بنت»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پاسخ به سخنان «محمود عباس»، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین که مسئولیت قتل این خبرنگار را برعهده این رژیم گذاشته بود، این اظهارات را بی‌اساس! خواند و ادعا کرد که بر اساس اطلاعاتی که در دست داریم، احتمال بسیار می دهیم که شلیک گلوله فلسطینیان مسلح موجب مرگ تاسف بار این خبرنگار شده باشد! ما از فلسطینی ها خواسته ایم در انجام تحقیقات جامع در این باره همکاری کنند ولی آنها تاکنون به درخواست ما پاسخ مثبت نداده اند.

نخست وزیر رژیم جنایتکار صهیونیستی افزود که نیروهای نظامی ما فعالیت های خود را تا تامین امنیت کامل برای شهروندان اسراییلی ادامه خواهند داد و ما با تمام توان از این نظامیان حمایت می کنیم.

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز (چهارشنبه) با یورش به اردوگاه جنین در سرزمین‌های اشغالی «شیرین ابوعاقله» خبرنگار شبکه خبری الجزیره را به ضرب گلوله شهید کردند. 

خبرنگار الجزیره هنگام پوشش خبری یورش صهیونیست‌ها به اردوگاه جنین در شمال کرانه غربی رود اردن از ناحیه سر هدف اصابت گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت و شهید شد. 

الجزیره در این باره نوشت: ابوعاقله که از سال ۱۹۹۷ با این شبکه کار می‌کرد، حین پوشش خبری عملیات یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به جنین با گلوله‌های جنگی و واقعی نظامیان صهیونیست به سمت وی شهید شد. 

در پی این جنایت، الجزیره بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد که «نیروهای اشغالگر اسرائیل با خونسردی و بی‌رحمی در جنایتی غم‌انگیز که نقض قوانین و موازین بین‌المللی است، خبرنگار ما، شیرین ابوعاقله را ترور کردند.»

نظامیان صهیونیست همچنین «علی السمودی»، گزارشگر شبکه الجزیره و همکار شیرین ابوعاقله را با شلیک گلوله از پشت سر هدف قرار دادند و وی را زخمی کردند.

الجزیره در این باره اعلام کرد که السمودی بامداد امروز در کنار و همراه مرحوم شیرین ابوعاقله هنگام پوشش خبری یورش نظامیان اشغالگر اسرائیل به جنین از پشت سر هدف گرفته شد.

دولت قطر نیز در بیانیه‌ای به کشته شدن خبرنگار شبکه الجزیره به دست نظامیان اسرائیلی واکنش نشان داد و آن را به شدت محکوم کرد.

در همین پیوند، وزارت امور خارجه قطر امروز با صدور بیانیه‌ای کشته شدن شیرین ابوعاقله خبرنگار شبکه الجزیره به دست نظامیان صهیونیست را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که ترور ابوعاقله، جنایتی فجیع، نقض آشکار قوانین بین المللی و حمله به آزادی مطبوعات و رسانه‌ است.

وزرات خارجه قطر در ادامه بیانیه خود خواستار تحرکات و اقدام فوری برای جلوگیری از نقض بیشتر آزادی بیان توسط مقامات رژیم اشغالگر و اتخاذ تدابیر لازم به منظور توقف خشونت علیه فلسطینی ها و خبرنگاران شده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید