کمیسر کشاورزی اتحادیه اروپا گفت: ما می‌خواهیم زنجیره‌های تأمین غذا را برای اروپا و بقیه جهان تضمین کنیم.

تصمیم اتحادیه اروپا برای کمک به صادرات مواد غذایی اوکراین

کمیسیون اروپا از طرحی برای افزایش میزان صادرات مواد غذایی اوکراین از طریق جاده ها و راه آهن اتحادیه اروپا خبر داد که می تواند جایگزین مسیرهای صادراتی کی یف از دریای سیاه شود.

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از پولیتیکو نوشت: بروکسل قصد دارد راهی را برای صادرات مواد غذایی اوکراین و دور زدن محاصره دریای سیاه با در نظر گرفتن مسیرهای زمینی اتحادیه اروپا، پیشنهاد کند.

«یانوش وویچیچوفسکی»، کمیسر کشاورزی اتحادیه اروپا، در افتتاحیه نشست آژانس غذای سازمان ملل در لهستان ضمن معرفی این طرح گفت که این اتحادیه باید با گسترش کانال‌های صادراتی، نوعی موازنه در برابر آنچه به زعم وی تخریب عامدانه کشاورزی اوکراین توسط روسیه است، ایجاد کند و تلاش‌های مسکو را برای نشان دادن خود به‌عنوان بازیگر بشردوستانه ای که قصد کمک به بحران غذایی جهان دارد، ناکام بگذارد.

وویچیچوفسکی افزود: ما می‌خواهیم زنجیره‌های تأمین غذا را برای اروپا و بقیه جهان تضمین کنیم. سازماندهی کریدورهای جایگزین برای صادرات، به ویژه برای گندم و ذرت ضروری بنظر می‌رسد، زیرا اوکراین ذخایر زیادی دارد.

اوکراین و روسیه هر دو از کشورهای مهم صادرکننده مواد غذایی به اروپا، آفریقا و خاورمیانه محسوب می‌شوند، اما درگیری‌ها در اوکراین باعث شده است که میلیون‌ها تن از غلات اوکراین در سیلوها مانده و امکان انتقال با کشتی از طریق دریای سیاه را نداشته باشد.

قبل از شروع درگیری‌ها، اوکراین حدود ۵ میلیون تن غلات و ۷۰۰ هزار تن روغن آفتابگردان در ماه از طریق دریای سیاه صادر می‌کرد، اما با وجود اینکه گام‌هایی برای افزایش مسیرهای صادراتی از طریق راه آهن برداشته شد، تلاش‌ها برای از سرگیری صادرات محصولات کشاورزی این کشور ناکام ماند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید