۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
کد خبر: 55356211

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: نان و دارو را دولت تصمیمی بر افزایش قیمت نخواهد داشت، اما شکل توزیع آن متفاوت می‌شود و از طریق کارت بانکی انجام می‌شود.

آیا قیمت نان تغییر نمی‌کند؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، برای دارو و نان تمام دهک‌ها برابر هستند و مبلغی هم که به عنوان یارانه واریز شده است ارتباطی به نان و دارو ندارد.

فعلا قیمت نان تغییر نمی‌کند.

میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه: برای دارو و نان تمام دهک‌ها برابر هستند.

مبلغی هم که به عنوان یارانه واریز شده است ارتباطی به نان و دارو ندارد.

نانوایی‌ها تا اطلاع ثانوی به همان شکل قبل کار خواهند کرد.

نان و دارو افزایش قیمت نخواهد داشت

به نقل از خبرنگاران‌جوان، نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: نان و دارو را دولت تصمیمی بر افزایش قیمت نخواهد داشت، اما شکل توزیع آن متفاوت می‌شود و از طریق کارت بانکی انجام می‌شود و چهار قلم کالای دیگر مشتق شده از نهاده‌ها یعنی روغن، مرغ، تخم مرغ، شیر کم چرب و پنیر و ماست را دولت پول آن را به حساب خانوارها می‌پردازد.

به گفته او فعلاً این قرار است نقدی باشد و بعداً کالابرگ الکترونیکی شود و شاید برای مردم سوال باشد که چرا اینگونه رفتار می‌شود که باید گفت تنگناهای ارزی خیلی شدید است و هدر رفت به دلیل این شکاف ایجاد شده ارزی بسیار است و این روش می‌توانست قدری این شرایط را کنترل کند.

مصرف پایین نان فانتزی در دهک پایین

او در خصوص نان گفت: مصرف نان فانتزی در دهک دهم به ۲ درصد می‌رسد و دهک پایین کمترین مصرف را داشتند و بیشترین مصرف در نان‌های سنتی است؛ روندهای مصرف نگران کننده است و تنوع مصرف هم نشان می‌دهد چه سیاستی را در پیش بگیریم و استفاده کنیم.

سه نوع آرد یارانه‌ای تولید می‌شود که در سال ۱۴۰۰ نوع اول آن حدود ۶.۱ تن تولید شده و نوع دوم به نام خبازی ۸ میلیون تن در سال ۱۴۰۰ تولید شده است، آرد صنف و صنعت به نام آزاد که برای کیک استفاده می‌شود هم به یک میلیون و سیصد هزار تن تولید افزایش یافته است.

منبع فیلم:مهر

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید