شنیدن یکی از مهم ترین و بزرگترین نعمت ها و توانایی انسان است و موجب می شود که ارتباط بهتر و قوی تر با افراد محیط پیرامون فرد مهیا شود، حال اگر این توانایی به وسیله عوامل مختلف مورد تهدید واقع شود چه باید کرد؟

سمعک و کاشت حلزون مهم ترین روش های درمان کم شنوایی

از دست دادن تجربه شنیدن صدای عزیزانتان می تواند بسیار دردناک باشد فرض کنید که یک روز از خواب بیدار شوید و نتوانید صدای فرزندان و همسر خود را بشنوید و نتوانید صدای موسیقی مورد علاقه ای که هرروز به آن گوش می کردید را بشنوید این می تواند بدترین حس ممکن را برای شما  بوجود بیاورد و مدت ها از آن رنج بکشید در ادامه قرار است با شما درباره روش های درمان کم شنوایی صحبت کنیم و به معرفی یکی از مراکز تجویز و توزیع سمعک بپردازیم.

کم شنوایی چیست و مهم ترین علت های آن کدام است ؟

کم شنوایی یکی از مشکلات شایعی است که تقریبا نیمی از جمعیت بالا ۶۵ سال در آمریکا به آن مبتلا هستند و یک امری بسیار طبیعی و شایع برای افرادی در این سنین می باشد و هر کدام از این افراد ممکن است به دلایل مختلف به کم شنوایی دچار شده باشند.

همانطور که گفتیم بیماری های مختلفی می تواند منجر به بروز کم شنوایی در افراد شود عوامل داخلی و خارجی را می توان مهم ترین دلیل این مشکل دانست. درباره  درمان کم شنوایی  نیز میتوان گفت که هرچند امروزه علم پزشکی و شنوایی به واسطه پیشرفت های مختلفی که در همه زمینه ها داشته است انتظار می رود که روش های مختلفی برای درمان کم شنوایی وجود داشته و کارایی لازم را داشته باشد اما همچنان مهم ترین و بهترین روش درمان کم شنوایی در افراد استفاده از سمعک بوده که توسط شنوایی شناس ها و متخصصان این زمینه در انواع و کارایی ها و تکنولوژی های مختلف امروزه تجویز می شود.

سمعک و کاشت حلزون مهم ترین روش های درمان کم شنوایی

آسیب به گوش داخلی

آسیب دیدن قسمت های مختلف گوش داخلی که بر اثر افزایش سن ، پیر گوشی و یا قرار گرفتن در معرض صداهای بلند است می تواند از مهم ترین عوامل کم شنوایی باشد. هنگامی که سلول های داخل گوش که سیگنال های صوتی را به مغز انتقال می دهند دچار پارگی و آسیب دیدگی شوند نمی توانند به خوبی آنها را به طور موثر انتقال دهند و کم شنوایی اتفاق  می افتد.

تجمع جرم گوش

در طول زمان و به دلایل مختلف می توان انتظار داشت که جرم های مختلفی که وارد گوش شده اند منجر  به بروز کم شنوایی در افراد شوند. این جرم ها اجازه انتقال سیگنال ها را نمی دهند و یکی از موثر ترین روش های درمان کم شنوایی نیز میتواند تخلیه اجرام فشرده در گوش باشد.

از دیگر عوامل  کم شنوایی نیز میتوان به پارگی پرده گوش ، عفونت گوش، رشد غیر طبیعی استخوان  و یا تومور می تواند منجر به کم شنوایی  و یا ناشنوایی در افراد در سنین مختلف شود.

روش های درمان کم شنوایی

از جراحی تا گذاشتن سمعک و کاشت حلزون داخل گوش می توان از روش های درمان کم شنوایی باشد که در سال های اخیر توسط  پزشکان برای افرادی که به این بیماری مبتلا  شده اند تجویز و انجام می شود که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

رفع انسداد موم و جرم های موجود در گوش

همانطور که گفتیم از انجایی که جرم های فشرده ده در گوش می تواند موجب کم شنوایی شود یکی  از روش های درمان کم شنوایی رفع  انسداد جرم گوش است که  یک علت برگشت پذیر کاهش شنوایی است. پزشک شما ممکن است جرم گوش را با استفاده از ساکشن یا یک ابزار کوچک با یک حلقه در انتهای آن خارج کند.

روش های جراحی

 برخی از انواع کم شنوایی را می توان با جراحی درمان کرد، از جمله ناهنجاری های پرده گوش یا استخوان های شنوایی از این موارد هستند. اگر عفونت های مکرر داشته اید ، پزشک ممکن است لوله های کوچکی را وارد کند که به تخلیه گوش شما کمک می کند.

سمعک و کاشت حلزون مهم ترین روش های درمان کم شنوایی

سمعک

 اگر کم شنوایی شما به دلیل آسیب به گوش داخلی باشد، سمعک می تواند مفید باشد همانطور که قبلا هم در این مطلب به آن اشاره کرده بودیم سمعک در حال حاضر بهترین راه برای درمان کم شنوایی است . شنوایی شناس با شما درباره کاربردها و مزایای استفاده از سمعک مشاوره می دهد  و دستگاهی را برای شما نصب کند. به دلیل تناسب و ویژگی های ارائه شدهاین سمعک ها به طور کامل مناسب و بهترین وسیله می باشند.

کاشت حلزون

اگر دچار کم شنوایی های شدید تری هستید و سمعک به طور کلی برای شما مناسب نیست  کاشت حلزون ممکن است یک گزینه باشد. برخلاف سمعک‌هایی که صدا را تقویت می‌کنند و آن را به داخل کانال گوش شما هدایت می‌کنند، کاشت حلزون قسمت‌های آسیب‌دیده یا غیرفعال گوش داخلی شما را دور می‌زند  مستقیماً عصب شنوایی را تحریک کند. یک متخصص شنوایی‌شناس می تواند شما را برای بهبود کم شنوایی کمک کند.

سمعک و کاشت حلزون مهم ترین روش های درمان کم شنوایی

بهترین کلینیک شنوایی سنجی کدام است ؟

امروزه مراکز زیادی هستند که به ارائه خدمات شنوایی ، از جمله تجویز و تعمیر سمعک می پردازند، در گذشته افرادی که کاندیدای دریافت سمعک  بودند و پزشکان به آنها سمعک  را تجویز می کردند به دلیل  این که سمعک ها خیلی پیشرفته نبودند و شاید تنها چند مدل سمعک آنالوگ وجود داشت افراد و پزشکان خیلی قدرت انتخاب در این زمینه نداشتند اما امروزه تولید کنندگان انواع سمعک و کمپانی های بزرگ اقدام به تولید سمعک هایی پیشرفته کرده اند که هر کدام می تواند مناسب قشر خاصی از جامعه مورد نیاز به سمعک باشد. از کودکان گرفته تا سالمندان می توانند از اناوع سمع با فن آوری و تکنولوژی های خاص استفاده کنند. پس وجود یک مرکز پیشرفته که در درجه اول میزان و نوع کم شنوایی  افراد را تشخیص دهد و در جه دوم بتواند بهترین مشاوره را به افراد بدهد می تواند کمک بسیار زیادی به ناشنوایان و کم شنوایان جامعه بکنند. یکی از این مراکز مهم که  به عنوان بهترین مرکز شنوایی سنجی شناخته می شود دانیال کلینیک است که با سابقه ای بسیار طولانی تحت مدیریت دکتر سید محمد رضا تقوی کاندیدای دکتری تخصصی شنوایی و تعادل دانشگاه علوم پزشکی تهران می باشد شما می تواند برای اطلاع از خرید و قیمت سمعک با این مرکز تماس گرفته  تا کارشناسان و مشاوران این مرکز به شما در این زمینه کمک کنند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید