دبیر کل حزب ایران قوی صحبت‌های شب گذشته رئیس جمهور را منطقی و آرامش‌بخش دانست و گفت: هدفمندی یارانه‌ها اقدام کارشناسی شده، دقیق و بزرگترین طرح اقتصادی دولت است.

دبیر کل حزب ایران قوی: هدفمندی یارانه‌ها بزرگترین طرح اقتصادی دولت است

به گزارش سلام نو، خشایار نادی در گفت وگو با ایرنا با اشاره به شفاف‌سازی یارانه‌ها از سوی دولت آیت‌الله رئیسی افزود: صحبت‌های شب گذشته رئیس جمهور بسیار به جا و سنجیده بود. آیت‌الله رئیسی درخصوص ارز ترجیحی و مشکلاتی که برای مردم و کشور ایجاد کرده بود و حتی از تلاش دولت دوازدهم برای حذف این ارز از کالاهای مختلف و اینکه در دولت تدبیر و امید هیچ اراده‌ای برای این اقدام مشاهده نشد، صحبت‌هایی را مطرح کردند.

دبیرکل حزب ایران قوی افزود: ارز ۴۲۰۰ تومانی از ابتدا کاری نسنجیده و بدون پشتوانه علمی و فسادآور و در دست افراد محدود و خاصی بود و این افراد بر اثر ارتباطات و رانت به آن دست پیدا کرده بودند. این افراد و آقازاده‌ها با دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی به جای تهیه کالاهای ضروری و اساسی دنبال اهداف خاص خود بودند و استفاده مناسبی از آن نشد.

نادی بیان کرد: بسیاری از اشخاصی که ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کردند در جاهای مختلف سرمایه‌گذاری کردند و حتی کالاهای لوکس وارد کردند. به اعتقاد من ارز ۴۲۰۰ مانند غده چرکی در بدن انسان بود که نیاز به جراحی داشت و با مسکن فقط درد آن به طور موقت تسکین پیدا می‌کرد اما بیماری به سرعت در بدن بیمار در حال گسترش بود.

وی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی با شهامت توانست جلوی ضرر بیشتر ارز ۴۲۰۰ تومانی را بگیرد، اظهار کرد: بیماری منحوس کرونا، کنترل و مدیریت آن از سوی دولت و دیپلماسی فعال آن، مشارکت و همکاری مردم و اینکه تعداد فوتی ها از ۷۰۰ تن امروز به هفت تن رسیده است و به تبع آن بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات، فعال شدن بازار و کسبه و رونق سفرهای نوروزی مردم و افتخارات کشور در تولید واکسن و صادرات آن از محورهای صحبت‌های شب گذشته رئیس جمهور با مردم بود.

دبیرکل حزب ایران قوی یادآور شد: یکسان‌سازی ارز، حمایت از دهک‌های پایین جامعه بخصوص سه دهک پایین و اختصاص یارانه به آنها، پشتیبانی از تولیدکننده‌ها و کار کارشناسی که در این مدت که از سوی کارشناسان و اقتصاددانان برای حل مشکلات کشور صورت گرفته از دیگر نکات بارز صحبت‌های شب گذشته آیت‌الله رئیسی با مردم بود.

نادی اقدام دولت درباره هدفمندی یارانه‌ها را کار کارشناسی شده و دقیقی خواند و گفت: هدفمندی یارانه‌ها بزرگترین طرح اقتصادی دولت بود که در دولت‌های سازندگی و اصلاحات انجام نشد و مسکوت ماند ولی در دولت دهم اجرا شد. در این طرح با حذف تدریجی یارانه‌ها از برخی مواد و اقلام و پرداخت آن به صورت نقدی به تمام افراد و اقشار جامعه تغییر و تحول خوبی در اقتصاد ایران اتفاق افتاد و بسیاری از این یارانه‌ها صرف کارهای عمرانی و فرهنگی شدند.

وی ادامه داد: هدفمندسازی یارانه‌ها برای حمایت از قشر ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه صورت گرفت و موجب عدالت میان افراد جامعه و در آن مقطع بهبود وضعیت معیشتی قشر فقیر و مستضعف جامعه شد. این طرح در ابتدای دولت یازدهم بدون توجه به نظر مردم به رغم مخالفت بالای ۹۷ درصدی مردم با حذف آن به حاشیه رفت و به انحراف کشیده و متوقف شد و حتی رییس دولت وقت در مخالفت با آن گفت کاری می‌کنیم که مردم احتیاجی به این ۴۵ هزار تومان نداشته باشند. این اقدام دولت قبل موجب آسیب و ضربه به افراد فقیر جامعه و در کنار آن افزایش برخی رانت‌ها و امتیازهای ویژه برای ثروتمندان شد.

دبیرکل حزب ایران قوی عنوان کرد: با مستقر شدن دولت سیزدهم به ریاست آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و با وجود مشکلات فراوانی که از دولت‌های یازدهم و دوازدهم بر جای مانده بود جلوی رانت‌ها و فسادها گرفته‌ شد که از جمله آنها اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی بود که به جای آن برای کالاهای اساسی به تمامی افراد جامعه یارانه تعلق می‌گیرد. به نظرم کشور ما نیاز به اصلاحات اساسی و جراحی اقتصادی دارد و هرچه زودتر این کار انجام شود به نفع مردم و کشور است.

وظیفه احزاب و تشکل‌ حمایت از دولت است 

نادی درباره حمایت احزاب، گروه‌ها و تشکل‌ها از دولت اظهار کرد: به نظر من وظیفه تمامی افراد، احزاب و تشکل‌ ها این است که به دولت کمک کنند و اگر هم انتقادی دارند منصفانه و کارشناسی آن را به‌ شکل برنامه و راهکار ارائه دهند و دنبال تخریب دولت نباشند.

وی افزود: این روزها شاهد هستیم که بسیاری از افراد و احزاب مخالف بدون ارائه کوچکترین راه‌حلی دنبال تخریب رئیس جمهور و دولت سیزدهم هستند. بیشتر این افراد طرفدار دولت‌های یازدهم و دوازدهم هستند مگر یادشان رفته است دولت قبل در بخش مسکن، ارز، اشتغال، مدیریت کرونا، بنزین، معیشت، سیل، زلزله چه فجایعی به بار آورد؟ در دولت قبل به رغم تاکید مقام معظم رهبری دقت لازم و خطوط قرمز در اجرای برجام رعایت نشد و فاصله طبقاتی به شدت افزایش پیدا کرد.

دبیر کل حزب ایران قوی خاطرنشان کرد: نقدینگی در هشت سال، هشت برابر و نزدیک چهار هزار میلیارد تومان شد، تورم هم به ۶۰ درصد رسید پول بدون پشتوانه بسیاری چاپ و روانه بازار شد. پول داغ در بازار جولان می‌داد و قیمت مسکن، خودرو، طلا و مواد غذایی به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافت و چند برابر شد.

نادی عنوان کرد: با تعطیل کردن طرح مسکن مهر و مزخرف خواندن آن باعث آسیب رساندن به اموال مردم و دولت شدند در صورتی که می‌دانیم فعال شدن بخش مسکن و افزایش ساخت و ساز موجب رونق گرفتن اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود.

وی ادامه داد: وظیفه همه ماست که در عین انتقاد منصفانه و کارشناسی شده از دولت آیت‌الله رئیسی حمایت کنیم هرچند  ممکن است این دولت هم مثل سایر دولت‌ها دارای نقاط ضعفی باشد ولی اصل کار و مسیر درست و به نفع مردم، کشور و اقتصاد کشور است.

دبیرکل حزب ایران قوی صحبت‌های شب گذشته رییس جمهور را آرامش‌بخش توصیف کرد و گفت: به اعتقاد من همه صحبت‌های آیت‌الله رئیسی و مخبر منطقی، بجا و آرامش‌بخش بود.

نادی افزود: در این روزها به رغم فضای مسموم رسانه‌های بیگانه و مخالفان داخلی که بدون ارائه کوچکترین راهکاری دنبال تخریب شخص رئیس جمهور بودند طرحی به این وسعت و ملی با برنامه و نظر رئیس دولت اجرا شده است و وی بدون در نظر گرفتن تمامی جوانب دستور اجرای آن را نمی‌دهند. رئیس جمهور با اطمینان و آرامش آمد و در تلویزیون با مردم صحبت کرد و اعلام کرد که این طرح با نظر کارشناسان و اقتصاددانان در حال اجرا است و مدتهاست که روی آن مطالعه شده است و مردم نگران نباشند.

وی با بیان اینکه به رغم شایعه‌سازی‌ها قرار نیست قیمت نان، دارو و بنزین افزایش یابد، گفت: رئیس جمهور عنوان کرد به هیچ وجه دولت و مجلس اجازه نخواهند داد  به مردم و به ویژه قشر نیازمند فشار وارد شود. این صحبت‌های  رئیس جمهور موجب آرامش جامعه و مردم شد.

دبیرکل حزب ایران قوی بیان کرد: پیشنهادم این است که طرح پرداخت یارانه چند برابر افزایش پیدا کند و به تمامی اقشار جامعه تعلق گیرد و اگر به صورت کارت اعتباری در یکی از کارت‌های شهروندان واریز شود و به صورت اسکناس‌های قابل برداشت نباشد و مردم بتوانند با آن مایحتاج خود را تهیه کنند به نفع مردم و دولت خواهد بود زیرا برداشت یارانه به صورت اسکناس از بانک‌ها و ATM باعث افزایش تورم می شود.

نادی خاطرنشان کرد: دوم اینکه اگر رئیس جمهور پیش از اجرای طرح‌های این چنینی و ملی از پیش از طریق رسانه‌ها و افکار عمومی صحبت کند و مردم را در جریان بگذارد مردم بیشتر همکاری می کنند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید