وزارت دفاع بلاروس از استقرار سربازانش در مرز با اوکراین خبر داد و علت این کار را استقرار نیروهای اوکراینی و افزایش فعالیت‌های ناتو در منطقه که تهدیدی رو به رشد محسوب است اعلام کرد.

سربازان بلاروس در مرز اوکراین مستقر شدند

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز نوشت: این مانور استقرار نیرو از سوی بلاروس یک هفته پس از آن صورت گرفته که این کشور به ناگاه اعلام کرد برای دسترسی به آمادگی ضربتی نیروهای مسلحش رزمایش انجام می‌دهد.

وزارت دفاع بلاروس در بیانیه‌ای که در تلگرام منتشر شد، اعلام کرد: آمریکا و متحدانش به استقرار و حضور نظامی خود در نزدیکی مرزهای بلاروس ادامه می‌دهند.

در ادامه این بیانیه با بیان اینکه تعدادی رزمایش در مناطق شرقی و جنوب شرقی اروپا از سوی آمریکا و متحدانش در حال انجام است، اعلام کرد: حضور گروهی موشک‌های کروز دریایی و هوایی در آب‌های دریاهای مدیترانه و بالتیک و همچنین افزایش گروه هوابرد در کشورهای لهستان و کشورهای حوزه بالتیک نشان ‌دهنده تهدید فزاینده برای بلاروس است.

وزارت دفاع بلاروس افزود: بر این اساس، نیروهای مسلح بلاروس رزمایشی تمام عیار با هدف مقابله با تهدیدهای احتمالی برگزار کرده است. گروه بندی ایجاد شده توسط نیروهای مسلح اوکراین در جهت عملیاتی جنوب با تعداد ۲۰ هزار نیرو نیازمند پاسخ ما است. همچنین ما برای تضمین امنیت بلاروس در منطقه جنوبی کشور واحدهای عملیاتی ویژه‌ای را در سه بخش تاکتیکی مستقر کرده‌ایم.

در این میان، "ربکا کافلر" افسر سابق اطلاعاتی سیا و نویسنده کتاب "کتاب بازی پوتین: طرح مخفیانه روسیه برای شکست آمریکا" به فاکس نیوز گفت که بلاروس متحد اصلی و دیرینه روسیه است و گزارش‌ها درباره استقرار نیروها در مرز اوکراین از سوی بلاروس به معنای این است که به ولادیمیر پوتین،‌ رئیس جمهوری روسیه این امکان را می‌دهد تا از بلاروس به عنوان یک سکوی پرتاب برای عملیات نظامی در داخل خاک خود استفاده کند و برای الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس نیز به معنای این خواهد بود که وظایفش را به عنوان فرمانده کل به پوتین محول کند.

وی ادامه داد، استقرار نیروهای بلاروسی در مرز اوکراین می‌تواند هم به عنوان یک حواس پرتی و هم به عنوان یک انحراف مدنظر باشد چون نظرها به سوی استقرار نیروهای بلاروس در مرز با بلاروس معطوف می‌شود درحالیکه پوتین به سمت شرق اوکراین و برای به دست گرفتن کنترل کامل آن ادامه می‌دهد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید